کارمای اجدادی

کارمای اجدادی

کارما از کلمات شناخته شده این روزها است. این واژه نام آشنا ابعاد گسترده‌ای دارد. برای مثال یکی از ابعاد آن کارمای اجدادی است. کارمای اجدادی بحث مفصلی دارد که ما در همین مقاله آن را برای شما شرح خواهیم داد؛ اما قبل از این شرح خوب است که یک توضیحاتی در رابطه با ماهیت خود کارما بخوانید.

کارما چیست؟

 واژه کارما ریشه‌ای شرقی دارد. (پس بر خلاف تصور این واژه از غرب نیامده است.) این واژه سانسکریت به تازگی در بقیه زبان‌ها هم نشات پیدا کرده است. برای مثال افراد انگلیسی زبان و حتی فارسی زبان نیز از آن استفاده می‌کنند. ماهیت این واژه در کل معنای حیات‌کار ( زیست‌کار) را پیاده سازی می‌کند. حیات‌کار یا همان کارما به طور خلاصه یعنی انعکاس یک عملکرد در زندگی.

[irp posts=”135372″ name=”بررسی کارما در ادیان مختلف”]

 با اندکی مطالعه متوجه می شویم که کارما در ادیان کهنی مانند بودیسم و زرتشت نیز بوده است. بنابراین این کهن بودن واژه نشان می‌دهد که بیشتر مردم جهان در طول تاریخ به عملکرد خود حساس بوده‌اند. در واقع این مفهوم کهن ریشه‌ای از قلب انسان‌ها دارد. اشخاصی که باور قلبی به ماهیت این واژه دارند معتقدند که هر کاری انجام دهند دیر یا زود همان کار در زندگی آن‌ها منعکس می‌شود. پس این افراد در واقع به اصل بازگشت باور دارند. حالا کارما یا همان زیست‌کار در زندگی به صورت شاخه های متفاوتی انعکاس پیدا می‌کند. یکی از این شاخه‌های انعکاس کارمای اجدادی است.

کارمای اجدادی چیست؟

کارمای اجدادی از نظر علمی کمی به وراثت و قوانین فیزیک مربوط می‌شود. وراثتی بودن این مفهوم که کاملا مشخص است. یعنی همان طور که رنگ مو و اندازه قد ما از اجدادمان به ارث می‌رسد، انرژی‌ها نیز به همان طریق برای ما موروثی می‌شوند. اما چرا؟ چون انرژی بر طبق قوانین فیزیک هرگز از بین نخواهد رفت. اما به نظر شما کارمای اجدادی کمی ناعادلانه نیست؟

خیر اصلا کارمای اجدادی ناعادلانه نیست. اگر بخواهیم به جهت وراثتی انصاف را در کارمای اجدادی بررسی کنیم، می‌توانیم بگوییم که تمام ارث های خوب و بد به ما با هم می‌رسند و یک فرد احتمال نادری دارد که فقط ژن های بد را کسب کند. پس کارمای اجدادی هم به همین صورت است و انعکاس خوب و بد گذشتگان به ما با هم خواهند رسید.

اگر بخواهیم از نظر قوانین فیزیک هم این انصاف کارمای اجدادی را ارزیابی کنیم، می‌توانیم به همان اصل انرژی بودن هر چیزی اشاره کنیم. در واقع بر طبق قوانین فیزیک در  نهایت هر چیزی تنها یک انرژی است که این انرژی هرگز از بین نخواهد رفت و تنها شکل آن مورد تعویض قرار خواهد گرفت. پس کارمای اجدادی هم چون یک انرژی از گذشتگان ما است، ما در نهایت فقط می‌توانیم آن را از شکلی به شکلی دیگر تغییر دهیم. ( مثلا بد را به خوب تبدیل کنیم.)

[irp posts=”135528″ name=”انواع کارما کدامند؟ | 4 نوع کارمای تاثیرگذار در زندگی”]

اما حالا اگر شما از کارمای اجدادی خود ناراضی هستید و اعتقاد دارید که آن‌ها به صورت ناعادلانه به شما رسیده‌اند، می توانید از آن فاصله بگیرید.

 

کارمای اجدادی چیست؟

فاصله گرفتن از کارمای اجدادی

بسیاری از افراد هستند که کارمای اجدادی موجب شده که آن‌ها بیماری‌های روحی مختلفی را تجربه کنند و یا طلاق‌های پی در پی گریبان خاندان آن‌ها را بگیرد. حتی بر طبق مفهوم کارما فقر و فلاکت افراد هم می‌تواند ناشی از همان کارمای اجدادی آن‌ها باشد. اما آیا راه‌ حلی برای نجات وجود دارد؟

در ابتدا قبل از اینکه راه حل‌هایی برای رهایی از دام کارمای اجدادی به شما بگوییم، خوب است بدانید که شما از بسیاری از افراد جامعه و حتی خانواده تان آگاه‌تر هستید؛ چرا که  شما می‌خواهید از ریشه مشکلات خانوادگی خود را حل کنید. حالا جالب است بدانید که همین آگاهی شما نسبت به کارمای اجدادی خود، خودش نیمی از درمان است!

شما باید برای نیمی دیگر از درمان به مدیتیشن متوسل شوید و با عبارات خاص به خود بگویید که من توانایی تغییر زندگی خود را دارم؛ چرا که من فردی آگاه هستم. راه بعدی رهایی از این مشکل این است به دل ترس‌های خانوادگی خود بروید. بسیاری از ترس‌های ما تنها کارمای اجدادی ما هستند و آن‌ها هرگز به مرحله عمل نخواهند رسید، پس با آن‌ها مقابله کنید. به یاد داشته باشید که راه رهایی از از یک ترس نفو‌ذ به اعماق آن است. بخشیدن دیگران هم راه آخر نجات از کارمای اجدادی محسوب می‌شود.

جمع بندی

به پایان مقاله کارمای اجدادی رسیدیم. ما در این مقاله سعی کردیم که در ابتدا برای شما خود مفهوم کارما را بازگو کنیم و بعد با مثال‌ها و قوانین فراوان کارمای اجدادی را نیز مورد ارزیابی قرار دهیم. در آخر هم برای رهایی از این کارمای خانوادگی راه‌حل‌هایی بیان داشتیم. حالا اگر شما از کسانی هستید که به مطالب این‌چنینی علاقه دارید، می‌توانید سایر مقالات از جمله مقاله کارما چیست؟ را نیز مطالعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد