انواع کارما کدامند؟ | 4 نوع کارمای تاثیرگذار در زندگی

انواع کارما

در جواب پرسش قانون کارما چیست می‌توان توضیحات مفصلی را ارئه داد اما در ساده‌ترین تعریف کارما به رابطه علت و معلولی گفته می‌شود که بین اعمال افراد ونتایج حاصل از آن وجود دارد. جزئیات متعددی درمورد قوانین و انواع کارما  وجود دارد که برای بهره‌برداری هرچه بهتر از کارما باید به آنها توجه کرد.

چگونه از انواع قانون کارما استفاده کنیم؟

قانون کارما در کائنات یکی از زیرمجموعه‌های قانون جذب و یک قانون ثابت در جهان است که می‌گوید از هر دست بدهی از همان دست می‌گیری. معتقدان به قانون جذب بر این باورند که همه چیز از انرژی ساخته شده و انرژی از طریق ارتعاش منتقل می‌شود؛ با این تفاسیرهرعمل مثبت و منفی که توسط انسان صورت بگیرد، ارتعاشات مثبت و منفی را به کائنات ارسال می‌کند و آنها نیز همان انرژی مثبت و منفی را به زندگی فعلی و یا زندگی‌های بعدی فرد بازمی‌گردانند.

به این ترتیب می‌توان نتیجه گرفت که کارما قانون قدرتمندی در جهان است که با تمرین و تلاش برای تسلط بر آن، می‌توانیم شرایط زندگی و انرژی خود را بهبود ببخشیم. آشنایی با انواع کارما و قوانین آن اولین و مهم‌ترین قدم برای تغییر است.

انواع کارما

آشنایی با 4 نوع کارمای اعمال و طبیعت

انسان‌ها در طول زندگی خود با 4 نوع کلی از کارما سر و کار دارند:

  1. کارمای گذشته
  2. کارمای تجربه زندگی کنونی
  3. کارمای روزانه
  4. کارمای شایستگی‌ها

کارمای گذشته (کارمای سانچیتا)

منظور از کارمای گذشته، مجموعه‌ای از انرژی‌‎ کائنات است که در طی زندگی‌های گذشته (بر اساس اصل تناسخ) برای فرد جمع آوری شده و بر زندگی کنونی او اثر می‌گذارد. این انرژی‌ها نتیجه اعمال و تصمیمات خود فرد در زندگی‌های گذشته وی است و سرنوشت او را در این زندگی و حتی زندگی‌های بعدی وی مشخص می‌کند.

اثرمثبت یا منفی این نوع کارما با گذر زمان و به مرور تسویه شده و فرد نمی‌تواند تغییر چندانی در این روند ایجاد کند. پذیرش سرنوشتی که کارمای سانچیتا برای ما رقم زده باعث ‌می‌شود راحت‌تر با مشکلات پیش آمده در زندگی کنار بیایم و با آرامش ذهنی بیشتری به دنبال هدف و مسیر درست زندگی خود بگردیم و برای آن تلاش کنیم.

البته نباید از این نکته غافل شد که فرد می‌تواند با ایجاد تغییرات در خود و انجام کارهای نیک، بار منفی کارمای سانچیتای خود را کاهش داده و زیست بهتری در دوره‌های بعدی و یا حتی دوره کنونی برای خود فراهم کند.

کارمای تجربه زندگی کنونی

این نوع از کارما به تجربیاتی بر می‌گردد که ما به عنوان انسان از ابتدای زمان تولد خود در این دنیا و در زندگی کنونی خود داشته‌ایم. تمامی افکار و اقدامات ما در این دوره از زندگی ما، نوعی کارما را شکل می‌دهد که با توجه به خیر و یا شر بودن نیت ما، اتفاقات آینده و رفتار دیگران با ما را تنظیم می‌کند. چهارچوب تسویه بدهی‌های کیهانی این نوع از کارما ، محدود به زمان حیات انسان در این دوره از زندگی است و به زندگی‌های بعدی وی وارد نمی‌شود.

کارمای روزانه

یکی از انواع کارما، کارمای روزانه است و به آن دسته از تصمیماتی بازمی‌گردد که ما باید در لحظه به آنها بپردازیم و شامل اتفاقات جزئی می‌شود که ما برای گذران زندگی روزانه و معمولی خود باید به آنها بپردازیم. کابرد کارمای روزانه در تنظیم رابطه نیازها و پاسخ به آنهاست و اثرگذاری آن بر کارمای سانچیتا چندان قوی نیست.

کارمای شایستگی‌ها

این نوع از کارما ارتباط تنگاتنگی با کارمای سانچیتا دارد و به این اصل می‌پردازد که اگر انسان در این دوره از زندگی اقداماتی انجام دهد که نشان‌دهنده بالا رفتن شایستگی‌های ذهنی و درونی او باشد، انرژی حاصل از این ارتقا به کارمای سانچیتا اضافه شده و در زندگی‌های بعدی به او کمک خواهد. البته لازم به ذکر است که برعکس این موضوع نیز می‌تواند صادق باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد