کاربردی ترین روش های مهارت حرف زدن با همسر

حرف زدن با همسر

یکی از مهمترین مشکلاتی که در بین زوجین جوان و حتی پا به سن گذاشته وجود دارد. این است که نمی توانند با یکدیگر به راحتی صحبت کنند. مهارت حرف زدن با همسر یکی از مواردی است که می تواند بسیار بر شیرین و راحت تر شدن زندگی کمک نماید. در صورت نداشتن این مهارت ممکن است سر هر موضوع کوچکی به جر و بحث ایجاد شود و در نهایت نتیجه مناسبی هم حاصل نوشد.

چرا  مهارت حرف زدن با همسر در زندگی زناشویی مهم است؟

مهارت حرف زدن با همسر بسیار مهم است در صورت عدم یادگیری این مهم ممکن است مشکلات زیر در هنگام حرف زدن با یکدیگر همسران  بوجود آید:

  1. ایجاد سوء تفاهم و کج فهمی در بسیاری از مسائل
  2. تبدیل شدن یک موضوع ساده و معمولی به یک بحث و جدل که باعث ایجاد جنگ اعصاب می شود. در این حالت بحث از موضوع اصلی خارج شده و به نتیجه مطلوب نخواهد رسید.
  3. در صورت عدم استفاده از مهارت حرف زدن با همسر عمدتا صحبت های رودررو به تشنج و بحث و جدل لفظی تبدیل خواهد شد.
  4. با استفاده از این مهارت ها شما قادر خواهید بود تا احساسات و خشم لحظه ای خود را در زمان صحبت و بحث کنترل نمایید.
  5. مهارت حرف زدن با همسر در مسائل مختلف باعث می شود که مکالمه و گفتگوی شما به نتیجه مطلوب و رضایت بخش برسد.

چگونه با همسر خود عاشقانه حرف بزنیم

بهترین روش و  مهارت حرف زدن با همسر

تحقیقات نشان می دهد که عمده مشاجرات زن و شوهر ها در انجام گفتگو به دلیل عدم بیان درست منظور و همچنین عدم صحبت به صورت صحیح می باشد.  در این بخش به بهترین روش های این مهارت ها اشاره خواهیم کرد:

  1. یکی از مهمترین مهارت حرف زدن با همسر نگاه کردن به همسر یا برقراری ارتباط چشمی است. نگاه کردن به همسر و برقراری ارتباط چشمی باعث می شود که طرفین احساس کنند که به سخنان و حرفهای آنها توجه می شود. اگر در هنگام حرف زدن سرگرم تماشای تلویزیون باشید یا با گوشی خود مشغول باشید. حتما باعث خواهید شد تا طرف مقابل عصبانی شود. زیرا که احساس خواهد کرد که به صحبت های آن توجه نمی شود.
  2. همدیگر را با الفاظ زیبا یا به اصطلاح اسم مستعار خطاب قرار دهید. در مهارت حرف زدن با همسر این مورد باعث افزایش محبت و صمیمیت در بین زوجین می شود. صدا کردن طرف مقابل با الفاظ زیبا فرد را از لحاظ ذهنی آرام کرده و آماده یک گفتگو صمیمی می شود. در صورتی که اگر برعکس این مورد اتفاق بیفتد فرد آماده دعوا خواهد بود تا یک گفتگو.
  3. در هنگام صحبت کردن با همسرتان هر چند حق با شما باشد و دلایل فرد مقابل غیر منطقی باشد. باید حتما به حرفهای طرف مقابل هم گوش دهید.
  4. یکی دیگر از مهارت حرف زدن با همسر بیان کردن موضوعات و بحث ها مختلف و پشت سرهم می باشد. این مورد نباید صورت پذیرد زیرا باعث عدم تمرکز و عصبانیت فرد مقابل می شود.
  5. حتما در انتخاب کلمات و جملات دقت کنید. از جملات دو پهلو، توهین آمیز و موارد مشابه این مورد استفاده نکنید. زیرا که گفتگو به حاشیه کشیده خواهد شد.

چگونه با همسر خود پشت تلفن صحبت کنیم

  1. در حین گفتگو حتما از کلماتی مانند: می‌دانم حق با تو و من تورو درک میکنم که حس همدلی را به همسرتان القا می کند استفاده کنید.
  2. یکی از مهمترین المان ها در مهارت حرف زدن با همسر لحن صحبت کردن می باشد. تن صدا و نحوه بیان کردن جملات می باشد.  همه این موارد  در نتیجه گفتمان تاثیر گذار است. داد زدن و حرف زدن با تن صدای بلند ممنوع می باشد.  حرف زدن با لحن مسخره و توهین آمیز هم از خط قرمز های گفتگو می باشد.
  3. در صحبت کردن با همسرتان موقعیت مکانی و زمانی را در نظر بگیرد. به عنوان مثال صحبت کردن زن و شوهر با هم در خلوت و در خانه با صحبت کردن در جمع و بین دیگران باید متفاوت باشد. همچنین حرف زدن با همسر در زمان بیماری، ناراحتی و موارد فیزیولوژیکی مانند دوران پریودی بانوان متفاوت با زمان های دیگر می باشد.

چگونه با همسر خود عاشقانه حرف بزنیم؟

یکی از مهمترین موارد مهارت حرف زدن با همسر صحبت عاشقانه با آن است. در این بخش به مهمترین و تاثیرگذارترین این موارد اشاره خواهیم کرد:

  1. یکی از مهمترین مهارت حرف زدن با همسر به صورت عاشقانه تعریف و تمجید و دادن اعتماد به نفس به همسر در حین گفتگو می باشد.
  2. طبیعی رفتار کنید. به اصطلاح نقش بازی نکنید و با لحن صمیمی و همیشگی گفتگوی عاشقانه را برقرار نمایید.
  3. شوخ طبعی همیشه جواب می دهد. البته این شوخی و بامزه بودن نباید حالت توهین و اذیت به خود بگیرد که در این حالت نتیجه عکس خواهد داد. همچنین محل انجام شوخی نیز مهم است. بهتر است در بین جمع این شوخی انجام نشود.
  4. مهارت حرف زدن با همسر به صورت عاشقانه اگر با رفتار مناسب در مکان مناسب صورت پذیرد می تواند بسیار مفید و باعث استحکام روابط زن و شوهر شود.

چگونه با همسر خود پشت تلفن صحبت کنیم؟

همه زوجین در طول روز چندین بار برای احوالپرسی یا به دلایل گوناگون با هم به صورت تلفنی صحبت می کنند. مهارت حرف زدن با همسر از پشت تلفن با سایر مهارت ها متفاوت است. زیرا که در این ارتباط تنها صوت و صدا است که سیگنال های حسی را به همسر شما منتقل می کند . اگر پشت تلفن به صورت دستپاچه صحبت کنید و سعی در دست به سر کردن همسر خود بکنید حتما باعث شک ایشان به خود خواهید شد.

بهتر است هرچند در جمله ای  کوتاه دلیل عجله خود برای قطع کردن را بیان کنید. بعد از اتمام کار در موقعیت مناسب تماس بگیرید. در حین حرف زدن با همسر خود به صورت تلفنی هرگز با فرد دیگر صحبت نکنید. در حین صحبت با همسر خود هرگز تلفن را در حالت بلندگو قرار ندهید. زیرا این حالت باعث ایجاد حس ناامنی شده و شاید باعث شود که مکالمه شما از حالت عادی خارج شود.

سخن پایانی

در این مقاله از مهارت حرف زدن با همسر و اهمیت آن در زندگی مشترک صحبت کردیم. همچنین بهترین روش حرف زدن با همسر را بیان کردیم و دانستیم چگونه با همسر خود عاشقانه حرف بزنیم. امیدواریم بعد از خواندن این مطلب شیوه صحیح برخورد با همسر را فراگرفته و در ادامه زندگی مشترک خود موفق باشید. از اینکه تجربیات خود را در این زمینه با ما به اشتراک می‌گذارید از شما متشکریم.

1 دیدگاه برای “کاربردی ترین روش های مهارت حرف زدن با همسر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد