ذهن‌آگاهی چیست؟!💪😳

سابلیمینال یعنی چه؟

ذهن‌آگاهی چیست؟

شاید تا به حال واژه ذهن‌آگاهی را شنیده باشید، از نظر من که سالیان متمادی است در این حوزه مشغول به کارم، کلیدی جادویی است که قادر است تمام قفل‌های زندگی را بگشاید.

من اعظم صادقیان هستم مشاور، مدرس، روان درمانگر و سخنران در حوزه‌ی ذهن‌ آگاهی.

اعتقادم به این است که ذهن‌آگاهی مساوی است با آگاهی لحظه به لحظه به خود و توجه و تمرکز بر روی اعمال و رفتار خود به جهت شناخت باگ‌های شخصیتی و اصلاح و بهبود آن جهت بالابردن کیفیت زندگی و تسلط کامل بر جنبه های مختلف زندگی.

ذهن‌آگاهی مثل ناطق بودن یکی دیگر از جنبه‌های انسان بودن است یعنی خاص انسان است و دیگر موجودات از آن بی‌بهره‌اند چون ذهن و ضمیری ندارند.

این جنبه از انسان بودن باعث می شود که شما تجارب خود را به یاد آورید و توانایی کند‌و‌کاو و مرور خاطرات خود را داشته باشید و با بهره‌گیری از آنها لحظه حال زیباتری را برای خود بسازید.

به طور کلی ذهن‌آگاهی یعنی توجه و تمرکز بر روی لحظه حال، یعنی جاری بودن و این لحظه را خوب ساختن، یعنی حواس جمع بودن به نحوه‌ی افکار و اعمال خود، به طریقی که ساز و کاری فراهم نمود تا شما قادر شوید هوشیارانه، بهترین خود را در این لحظه به نمایش بگذارید. آگاهی و توجه زیرمجموعه هوشیاری است.

برای نمایش قدرت ذهن‌ آگاهی مثالی عینی و فیزیکی می زنم تا درک ماهیت این پدیده متافیزیک برایتان ملموس‌تر شود.

اگر ذره بینی را در برابر نور خورشید مقابل یک کاغذ بگیرید و طوری تنظیم کنید که کاغذ در فاصله کانونی عدسی ذره‌بین قرار گیرد، یعنی نقطه‌ای که تمامی پرتوهای نوری که از عدسی ذره بین می‌گذرد در یک نقطه بر روی کاغذ متمرکز شود، تراکم پرتوهای نور در یک نقطه از کاغذ باعث تجمع انرژی ها در یک نقطه و در نهایت منجر به سوختن کاغذ خواهد شد.

در ذهن‌ آگاهی نیز قرار است همین کار را انجام دهیم قرار است با توجه و تمرکز بر انجام کاری آن را به زانو در آوریم و مغلوب خویش سازیم، بمانند نور لیزر که وقتی در یک جا متمرکز می شود قادر است حتی فولاد را برش دهد، قرار است این سایت آموزه‌هایی نوین و دستاوردهایی که حاصل سالیان متمادی تجارب کاری من در درمان مراجعانم بوده است را به اشکال مختلف از قبیل: مقاله، یادداشت‌های روزانه، کلوپ صمیمیت و محصولات سایت در اختیار شما عزیزان قرار دهد.

راجع به ذهن‌ آگاهی نکته‌ای که باید به آن توجه کرد، این است که شما همانی می شوید که اغلب به آن فکر و اندیشه می کنید.

این موضوع مهم ترین اصل در زندگی انسان است، و پایه و اساس روانشناسی و فلسفه و متافیزیک و دین است.

در واقع آنچه شما از واقعیت بیرونی مشاهده گر آن هستید تجلی و بازتاب درون شماست و شاید به تعداد انسان هایی که روی کره زمین زندگی می کنند، دنیای متفاوت وجود داشته باشد و هر کسی دنیا را از دید خود می‌بیند و درک می‌کند.

در واقع هر کسی به اندازه‌ای که قدرت‌های درونی خود را فعال نموده و از آنها بهره‌برداری نموده و به میزانی که به خودشکوفایی رسیده است، قادر است که از دنیای پیرامون خود بهره مند شود .

طبیعی است که هر چقدر که ذهن‌آگاه تر باشید و از این فعل و انفعالات و چگونگی کارکرد جهان و قانون کائنات باخبر باشید حساسیت موضوعات را بیشتر درک کرده و بیشتر حواس‌تان را به خودتان جمع کرده و نحوه تفکر و تدابیرتان در مواجهه با رویدادها را زیر نظر می‌گیرید و دقت می‌کنید که الان در این موقعیت خاص چگونه می‌توانید بهترین خودتان باشید و بهترین واکنش را نشان دهید و بر مبنای بهترین فکر عمل کنید.

[irp posts=”127519″ name=”آرامش ذهن”]

پس کم کم دارید به اهمیت هر لحظه خودآگاه بودن و ذهن‌ آگاه بودن پی می‌برید چرا که می دانید به همین شکل ساده زندگی خودتان را، عینیت می بخشید و با تسلط بر دنیای درون و کنترل ذهن، چیدمان دنیای بیرون خود را تغییر می‌دهید.

خوب لازمه این کار این است که به یک سری آگاهی‌ها و شناخت دنیای درون خود و نحوه کارکرد ذهن و همچنین شناخت قوانین ثابت و جهانشمول هستی دست پیدا کنید، تا با استفاده از این آگاهی‌ها ذهن‌ آگاه شوید و کنترل رخدادهای بیرونی زندگی‌تان را با کنترل ذهن‌تان انجام دهید.

پس بزرگترین چالش شما در فرایند ذهن‌آگاه شدن این خواهد بود که به شناخت کافی راجع به تمامی پارامترهای اثرگذار و دخیل در تنظیمات و هماهنگی‌های درونی رسیده باشید و از نحوه کارکرد ذهن و عوامل اثرگذار بر روی آن کاملاً مطلع باشید و بعد از این شناخت عملگرایی شما اهمیت پیدا می‌کند که حالا بر اساس فرامینی که به دانش آن دست یافته اید، عمل کنید چون فقط با اقدام و عمل بر اساس آن دستورات هست که شما قادر خواهید بود نتایج بیرونی و آثار آن را بر روی رویداد‌ها و وقایع زندگی‌تان مشاهده کنید.

ضروری است که قبل از تحقق یک واقعیت بیرونی یا آرزو یا هدفی که در سر می‌پرورانید معادل ذهنی آن را در درون خود فراهم کرده باشید، چون دنیای بیرون فقط قادر است چیزهایی را به زندگی شما دعوت کند که شما از قبل توانسته باشید با آن هماهنگ شده باشید. یعنی تواتر ذهنی شما با ارتعاش آن ماده فیزیکی هماهنگ و موزون شده باشد و به عبارتی وجود شما تبدیل به مغناطیسی شده باشد که جاذب آن خواسته یا آرزوی شما شده باشد.

[irp posts=”86522″ name=”روانشناسی زنان و ذهن آگاهی”]

به نظر می‌آید رسیدن به هر خواسته یا آرزو یک لیاقت و شایستگی درونی و ذهنی نیاز دارد که قبل از آنکه در دنیای شما متجلی شود نیاز است تا وجود شما به آن قابلیت مطلوب دست یافته باشد.

هر چقدر که قادر شوید به مرور هرچه بیشتر و موثرتر قدرت‌های ذهنی خود را فعال کنید، در سطح بالاتری از نظام سطح‌بندی جهان قرار گرفته و موهبت های جدیدتر و خارق‌العاده تری را به زندگی خود جذب خواهد کرد.

هر چقدر که ذهن‌آگاه‌تر شده و به خودشناسی بیشتری دست پیدا کنید، از بدنه معمول اجتماع جدا شده و نه تنها دنیا باید امکانات متناسب با سطح جدیدتان را فراهم کند بلکه جنس رویدادهایی که تجربه می‌کنید و آدم هایی که با آنها معاشرت خواهید داشت نیز متفاوت خواهد شد و شما با پیمودن سیر تکاملی ذهن‌آگاهی در هر سطحی که قرار می‌گیرید، دنیا را به نحو متفاوتی وادار به کرنش می کنید، و کائنات را مکلف می کنید که متناسب با رشد درونی و ذهنی شما، واقعیت‌های بیرونی و عینی جدیدی را به شما تقدیم کنند، و در هر سطح شما تجربه‌های متفاوتی نسبت به قبل خواهید داشت و این به رشد شخصیت و نظام باورهای شما کمک می‌کند و به مرور به کیفیت زندگی شما افزوده خواهد شد.

چون شما در مسیر رشد و تکامل قرار گرفته‌اید و سلسله مراتب پیمودن مسیر کمال اینگونه است که شما باید زندگی در هر سطح را تجربه کنید و از آن سطح عبور کنید و به مراتب بالاتر دست پیدا کنید و این فرایند تدریجی است منظورم این است که یک مرتبه نمی‌توان از پله اول پای در پله آخر گذاشت و یک شبه ره صد ساله را رفت.

می‌توانید برای اطلاعات بیشتر مقاله‌ی ۵ اثر ذهن آگاهی در زندگی را مطالعه کنید؛ همچنین می‌توانید در دوره ‌ذهن آگاهی شرکت کنید و تغییرات را در خود از الان شروع کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد