چطور یک ازدواج موفق داشته باشیم

چطور ازدواج موفق داشته باشیم

ازدواج باید راهی برای رسیدن به آرامش باشد. اگرچه چالش‌های زیادی در طول زندگی مشترک به وجود می‌آیند، اما در هر صورت زوجین باید بتوانند با این چالش‌ها مبارزه کنند و برای رسیدن به آرامش خود، همسر و سایر اعضای خانواده تلاش کنند. یک ازدواج موفق باید باعث رشد طرفین و رسیدن آن‌ها به آرامش شود. اگر این اتفاق نیفتد و زوجین استرس و هراس زیادی را در طول ازدواج تجربه کنند، این یعنی آن‌ها یک ازدواج خوب و موفق نداشته‌اند. در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با نحوه داشتن یک ازدواج موفق آشنا کنیم. بنابراین اگر می‌خواهید بدانید چطور یک ازدواج خوب داشته باشید، دلیل سردی پس از ازدواج چیست و چگونه همیشه با همسر خودتان رابطه عاشقانه برقرار کنید، این مقاله را از دست ندهید.

نکات مهم قبل از ازدواج

روانشناسان توصیه می‌کنند که قبل از ازدواج زمانی برای آشنایی در نظر گرفته شود. دیگر روش‌های قدیم و سنتی برای ازدواج موفق راهگشا نیستند و می‌توانند مشکلات بسیار زیادی را به همراه داشته باشند. بنابراین حتما باید قبل از ازدواج در مورد مسائل مختلفی با فرد مقابل خود صحبت کنید تا متوجه شوید چه نقاط مشترک و چه نقاط متضادی دارید.

قطعا هیچ فردی پیدا نمی‌شود که تمام علایق او مشابه با علایق شما باشد. باورها، نظرات و عقیده‌های افراد با هم متفاوت است؛ اما نزدیک بودن نظرات دو نفر به یکدیگر به معنی این نیست که آن دو نفر کاملا با هم مشابه هستند. بنابراین باید در طول زمان آشنایی قبل از ازدواج، در مورد مسائل مهم صحبت شود. رعایت نکات مهم قبل از ازدواج که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، می‌تواند روی نتیجه ازدواج موفق تاثیر زیادی داشته باشد.

صحبت کردن در مورد ارزش‌ها

بسیار مهم است که قبل از ازدواج در مورد ارزش‌ها، اعتقادات، آداب و رسوم و … صحبت کنید. ممکن است در برخی از این موارد با یکدیگر توافق نداشته باشید؛ اما حتما باید به عقاید طرفین احترام بگذارید تا در آینده مشکلی پیش نیاید.

صحبت کردن در مسائل مالی

خانم‌ها و آقایان نباید مسائل مالی را شوخی بگیرند. چرا که بسیاری از پرونده‌های طلاق در مورد همین مسائل مالی به ظاهر ساده هستند. در مورد تقسیم هزینه‌های زندگی، برنامه ریزی در مورد آینده و کار کردن طرفین صحبت کنید.

صحبت کردن در مورد فرزندان

اگرچه شاید فکر بچه دار شدن برای شما و فرد مقابلتان زود باشد، اما باید در این مورد حتما صحبت کنید. دیده شده است که دو نفر با هم ازدواج می‌کنند، ولی پس از ازدواج متوجه می‌شوند که یک فرد علاقه‌مند به بچه است و یک فرد هیچ علاقه‌ای به داشتن بچه ندارد. حتما در مورد تعداد فرزند، سن بچه دار شدن و … با فرد مقابل قبل از ازدواج صحبت کنید.

نکات مهم قبل از ازدواج

شناخت دوستان و آشنایان

برای داشتن ازدواج موفق همیشه شناخت خود فرد کافی نیست. گاهی هم باید افرادی که فرد با آن‌ها در ارتباط است را نیز بشناسید. با شناخت افراد نزدیک فرد مقابل می‌توانید دید کلی از نحوه رفتار فرد مقابل خودتان بدست آورید.

اختلاف سنی برای ازدواج

نکته مهم دیگری که باید برای داشتن یک ازدواج موفق به آن توجه داشته باشید، اختلاف سنی برای ازدواج است. واقعیت این است که این موضوع کاملا نسبی بوده و قاعده کلی برای آن وجود ندارد. اگرچه توصیه می‌شود که سن مرد و زن حدود 2 الی 3 سال با هم اختلاف داشته باشد، اما در این مورد قطعیتی وجود ندارد. چون ممکن است به غیر از سن شناسنامه‌ای، سن عقلی نیز اهمیت بسیار زیادی داشته باشد.

آشنایی قبل از ازدواج

یکی از مهم‌ترین اقداماتی که باید قبل از ازدواج انجام دهید، آشنایی قبل از ازدواج است. این روزها روانشناسان تاکید بسیار زیادی روی این موضوع دارند و توصیه می‌کنند که هیچ ازدواجی قبل از آشنایی اتفاق نیفتد. اگرچه زمان دقیقی از سوی روانشناسان و مشاورین متخصص در مورد آشنایی قبل از ازدواج مشخص نشده است؛ اما به نظر می‌رسد که با جمع بندی نظرات مختلف، این مدت زمان حداقل باید 6 ماه در نظر گرفته شود.

البته بر اساس سن فرد، مدت زمان آشنایی قبل از ازدواج نیز متفاوت است. به طور مثال فردی که در سن 30 سالگی قصد ازدواج دارد، به دلیل بلوغ فکری و تجربیاتی که دارد می‌تواند در بازه زمانی کوتاه‌تری فرد مقابل خود را بشناسد؛ اما یک فرد 25 ساله احتمالا به زمان بیشتری برای شناخت فرد مقابل خود نیاز دارد.

سوال‌های مهم قبل از ازدواج

سوالات زیادی وجود دارند که باید قبل از ازدواج از فرد مقابل خودتان بپرسید. در واقع ازدواج موفق در گرو همین سوالات است و باید بدون هیچ کم و کاستی و ترسی آن‌ها را فرد مقابل خودتان بپرسید و پاسخ‌ها را بررسی کنید. این سوالات می‌توانند دید دقیقی از رفتارها و نظرات فرد مقابل به شما بدهند. تنوع در سوالات مهم قبل از ازدواج زیاد است و شاید نتوانیم به طور کامل آن‌ها را بیان کنیم؛ اما در ادامه به برخی از این سوالات اشاره می‌کنیم. می‌توانید برای دریافت سوالات مهم قبل از ازدواج به یک روانشناس و مشاور مراجعه کنید تا دقیقا متوجه شوید که باید چه سوالاتی را در جلسات مختلف خواستگاری با چه ترتیبی بپرسید.

سوالات مهم قبل از ازدواج

  • هدف شما از ازدواج چیست؟
  • اختلاف نظرها را چگونه حل کنیم؟
  • چه مشکلات و مواردی را اصلا نمی‌توانید تحمل کنید؟
  • خط قرمزهای شما چه چیزهایی‌اند؟
  • مهم‌ترین معیارهای شما برای زندگی مشترک چیست؟  می‌خواهید بعد از 5 الی 10 سال به چه جایگاهی در شغل خودتان برسید؟
  • اگر در آینده تصمیم به تغییر شکل بگیریم یا بخواهم سر کار بروم، نظر شما چیست؟
  • اگر فشار مالی زیاد باشد، آیا اجازه دارم آخر هفته‌ها یا در طول هفته تا دیر وقت کار کنم؟
  • با توجه به شغل‌تان باید در کجا زندگی کنیم؟
  • آیا شغل شما شرایط خاصی مانند ماموریت و مسافرت دارد؟
  • منبع درآمد شما چیست؟
  • میزان درآمد شما چقدر است و آیا کف زندگی را می‌دهد؟
  • برای خرید خانه یا ماشین چه برنامه ریزی دارید؟
  • به نظر شما زن و مرد باید در کسب درآمد سهیم باشند؟
  • برنامه ریزی شما برای مخارج ماهانه چگونه است؟
  • آیا با کار کردن همسر خودتان موافق هستید؟ حتی پس از بچه دار شدن؟
  • در صورتی که یکی از ما بیکار شویم، هزینه‌های زندگی را چطور تامین کنیم؟
  • به چه چیزهایی علاقه مند هستید؟
  • ساعات خواب و بیداری شما چگونه است؟
  • آخر هفته‌ها برای تفریح چه کارهایی انجام می‌دهید؟
  • آیا به مسافرت علاقه مند هستید؟ هر چند وقت یکبار؟

نشانه‌های موفقیت در ازدواج چیست؟

داشتن یک ازدواج موفق به راحتی امکان‌پذیر نیست. هر یک از طرفین باید برای رسیدن به موفقیت در ازدواج تلاش کنند. نشانه‌هایی برای ازدواج موفق وجود دارند که اگر به آن‌ها توجه داشته باشید، می‌توانید متوجه شوید که آیا ازدواج شما موفق است یا خیر؟ در ادامه به این موارد و نشانه‌ها اشاره می‌کنیم.

• دخیل بودن در رابطه: یکی از نشانه‌های موفقیت در ازدواج این است که هر دو طرف از دخیل بودن خودشان در رابطه راضی هستند و از صحبت کردن با یکدیگر لذت می‌برند.

• پذیرفتن تفاوت‌ها: هر یک از زوجین در ازدواج موفق تفاوت‌های میان خودشان را پذیرفته‌اند و با احترام با یکدیگر برخورد می‌کنند.

• عدم کنترل کردن رابطه: مدیریت رابطه در ازدواج مهم است، اما با کنترل کردن هر یک از طرفین تفاوت دارد. موفقیت در ازدواج باید بدون کنترل کردن طرفین باشد.

• رضایت از رابطه عاطفی: هر یک از زوجین در ازدواج موفق از رابطه عاطفی خودشان رضایت دارند. رابطه عاطفی شامل صحبت‌های عاشقانه، لحظات خوب و … می‌باشند.

• عدم دخالت دوستان و خانواده در رابطه: ازدواج موفق باید به دست خود زوجین شکل بگیرد. اینکه هر یک از دوستان و خانواده در رابطه دخالت کنند، نشانه موفقیت در ازدواج نیست.

• برقراری تعادل در کار و زندگی: یک ازدواج موفق، ازدواجی است که در همه جنبه‌های آن تعادل وجود داشته باشد. زندگی و کار هر دو مهم هستند و باید زوجین آنقدر عشق و علاقه در کنار هم داشته باشند که تعادل در زندگی و کار آن‌ها رعایت شود.

• رضایت از امور مالی: به توافق رسیدن زوجین برای امور مالی بسیار روی موفقیت در ازدواج مهم است. زوجین باید در مورد تقسیم کارها، کار کردن هر یک از طرفین و … به توافق رسیده باشند.

• رضایت از رابطه جنسی: برای داشتن یک ازدواج موفق رضایت از رابطه جنسی برای هر دو طرف ضروری است. برای اینکه بتوانید موفقیت در ازدواج را احساس کنید، باید از رابطه جنسی خودتان رضایت داشته باشید. این موضوع می‌تواند شامل تعداد دفعات رابطه جنسی، کیفیت رابطه جنسی و از این دسته موارد باشد.

نشانه‌های موفقیت در ازدواج

شایع ترین مشکلات در ازدواج کدام‌اند؟

هر فردی ممکن است در ازدواج خود با مشکلات مختلفی روبرو شود. مشکلات بزرگ و کوچک می‌توانند سر راه افراد قرار بگیرند و باعث ناراحتی شما شوند. ممکن است یک ازدواج موفق داشته باشید و حتی این مشکلات هم به وجود بیایند. در واقع هیچ زندگی بدون مشکل نیست؛ ولی زمانی می‌توانید با این مشکلات مبارزه کنید که به آینده امیدوار باشید.

یک ازدواج و رابطه سالم، شامل درک چالش‌های احتمالی و نحوه پذیرفتن و رفع آن‌ها است. زوجین باید بتوانند بدون دخالت دیگران و یا حداقل دخالت، مشکلات میان خودشان را برطرف کنند و به یک زندگی عالی برسند. در ادامه به برخی از شایع‌ترین مشکلات در زندگی مشترک اشاره می‌کنیم.

  • هر یک از افراد در رابطه یا یکی از افراد به یکدیگر اعتماد ندارند.
  • عدم ارتباط کلامی و جنسی در رابطه از دیگر مشکلات شایع است.
  • حسادت یا رقابت در زندگی موج می‌زند.
  • مسائل مالی می‌توانند باعث ایجاد مشکل در زوجین شوند.
  • اختلاف نظرها و تفاوت در عقاید از جمله شایع‌ترین مشکلات ازدواج هستند.
  • انتظارات غیر واقعی و غیر منطقی با توجه به شرایط، می‌توانند مشکل زا باشند.
  • تفاوت نظرها در مورد فرزندپروری نیز از جمله این موارد محسوب می‌شوند.

چگونه میتوان در ازدواج اعتماد ایجاد کرد؟

اعتماد در ازدواج موفق بسیار حائز اهمیت است. متاسفانه بسیاری از طلاق‌هایی که امروزه شاهد آن‌ها هستیم، به دلیل بی اعتمادی به وجود می‌آیند. به همین خاطر برای اینکه بتوانید یک ازدواج خوب، صمیمی و گرم داشته باشید که تا چندین سال به همین شکل بماند باید در رابطه اعتماد ایجاد کنید. برای این کار می‌توانید از یک مشاور کمک بگیرید و علاوه بر آن رعایت نکات زیر نیز بسیار مهم است.

  • حرف و عمل شما باید یکی باشد. برای اینکه بتوانید اعتماد در رابطه ایجاد کنید، تناقض در حرف و عمل خودتان را به حداقل برسانید. در این صورت همسر شما متوجه می‌شود اگر حرفی می‌زنید، حتما به آن عمل خواهید کرد.
  • اگر وعده‌ای به همسر خودتان می‌دهید، به آن پایبند باشید. فرقی نمی‌کند این وعده تا چه حد مهم است، اما برای جلب اعتماد باید به وعده‌های خودتان پایبند باشید. پس بسیار مهم است که وعده‌هایی را به همسر خودتان بدهید که بتوانید به آن‌ها عمل کنید.
  • صداقت داشته باشید. همه ما ممکن است روزی اشتباه کنیم، ولی مهم این است که این موضوع را با همسر خود در میان بگذارید. ممکن است همسر شما کمی ناراحت به نظر برسد، اما در نهایت این صداقت شما می‌تواند باعث جلب اعتماد او شود.
  • چیزی را از همسر خود پنهان نکنید. یک رابطه موفق رابطه‌ای است که بدون رازهای پنهان شده باشد. اگر همسر شما متوجه شوید چیزی را از او پنهان کرده‌اید، احتمالا ناراحت خواهد شد.
  • در مورد مشکل صحبت کنید. اگر مشکلی در میان شما و همسرتان وجود دارد، در مورد آن صحبت کنید. متاسفانه بسیاری از افراد تصور می‌کنند که صحبت نکردن در مورد مشکل باعث کاهش نزاع و دعوا می‌شود. ولی این موضوع در نهایت به بی اعتمادی رابطه خواهد انجامید.

ایجاد اعتماد در ازدواج

نکات کلیدی ازدواج موفق چیست؟

داشتن یک ازدواج موفق همراه با درک واقع بینانه از طرفین است. ممکن است برخی از زوجین با یکدیگر اختلاف نظر داشته باشند، اما به خوبی با این موضوع کنار می‌آیند. مدیریت رابطه جنسی، تفریحات خارج از خانه، ایجاد تعهد و اعتماد همگی از جمله نکات کلیدی ازدواج موفق هستند. همیشه احترام‌ها باید حفظ شوند. در کنار عشق و علاقه و صمیمیت، آن چیزی که می‌تواند باعث موفقیت در ازدواج شود، اعتماد و تعهد است. بنابراین اگر مشکلی در زندگی مشترک شما به وجود آمد، زود جا نزنید و برای رفع آن تلاش کنید.

رابطه جنسی در ازدواج و زندگی مشترک موفق چه تاثیری دارد؟

رابطه جنسی در ازدواج موفقی بسیار حائز اهمیت است. بسیار دیده شده است که زنان و مردان به دلیل اینکه از رابطه جنسی خودشان رضایت ندارند، پرونده طلاق باز می‌کنند. بنابراین کیفیت، تعداد دفعات و همچنین اولین رابطه جنسی میان زوجین بسیار حائز اهمیت است و باید حتما به آن‌ها توجه داشته باشید. هیچ قانون ثابتی برای رابطه جنسی موفق وجود ندارد. چرا که هر یک از زوجین دارای شرایط متفاوتی در این مورد هستند و نمی‌توان بدون توجه به شرایط صحبت کرد.

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید حتما در مورد تاثیر رابطه جنسی در ازدواج بدانید، اولین رابطه جنسی است. رفتار آقایان و خانم‌ها در اولین رابطه جنسی و آرامشی که به یکدیگر می‌دهند، بسیار حائز اهمیت است. متاسفانه برخی از آقایان تصور می‌کنند که حتما باید شب عروسی رابطه جنسی برقرار شود. اما این موضوع در صورت خسته بودن زن اشتباه بوده و اصلا توصیه نمی‌شود. یا اینکه ممکن است برخی از دختران به دلیل شرایط ژنتیکی پرده بکارت نداشته باشند. این موضوع باعث می‌شود تا آقایان رفتار متفاوتی از خود نشان دهند.

بهترین راه این است که علم زوجین در مورد رابطه جنسی افزایش پیدا کند. در این صورت هر روز برای بهبود کیفیت رابطه جنسی خودشان تلاش می‌کنند تا به آن صمیمیت و گرمایی که در کنار هم دارند، برسند. رابطه جنسی باید موجب آرامش شود و اگر باعث ایجاد ترس و اضطراب شود، اصلا قابل قبول نمی‌باشد.

افزایش رابطه جنسی در زندگی زناشویی چه تاثیری در بهبود زندگی دارد؟

واقعیت این است که کیفیت رابطه جنسی و تاثیر آن روی یک ازدواج موفق، چندان به تعداد دفعات آن بستگی ندارد. ممکن است زوجین در ابتدای زندگی مشترک خودشان در هفته چندین بار رابطه جنسی داشته باشند؛ اما معمولا به مرور زمان همزمان با افزایش سن، این میل کاهش پیدا می‌کند و ممکن است تعداد دفعات رابطه جنسی کمتر از گذشته شود. ممکن است میل جنسی یکی از طرفین ازدواج کمتر شود؛ اما باید این موضوع مدیریت شود تا هر دو طرف از زندگی زناشویی خود راضی باشند.

با افزایش سن و پیر شدن بدن، سطح هورمون‌ها در بدن کاهش پیدا می‌کنند. این موضوع می‌تواند باعث کاهش تعداد دفعات رابطه جنسی شود؛ اما آیا این موضوع لزوما باعث کاهش کیفیت زندگی زناشویی می‌شود؟ قطعا نه. زوجین زمانی موفق هستند که بتوانند این تفاوت‌ها را درک کنند و برای بهبود رابطه زندگی خودشان تلاش نمایند. محدود کردن رابطه عاشقانه به اتاق خواب می‌تواند مشکل زا باشد. حتی اگر میلی به رابطه جنسی ندارید، می‌توانید خارج از اتاق خواب همسر خود را ببوسید و به او عشق بورزید.

رابطه جنسی در زندگی زناشویی

داشتن تنوع در زندگی زناشویی مهم است؟

یک زندگی روتین و تکراری می‌تواند برای هر فردی خسته کننده باشد. یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که این روزها شاهد آن هستیم این است که زندگی زناشویی برای افراد تکراری شده است و نمی‌توانند به خوبی با این تکرار و روتین کنار بیایند.

تنوع در زندگی زناشویی بسیار مهم است. اگر می‌خواهید یک ازدواج موفق داشته باشید، حتما کمی تنوع به زندگی خودتان راه بدهید. به سینما بروید. تفریح‌های جدید داشته باشید. برای همسر خودتان یک شام دلپذیر تهیه کنید و خلاصه که در بازه‌های مختلف همدیگر را غافلگیر کنید. رفتن به مسافرت و چند روزی از خانه دور بودن نیز می‌تواند روی تنوع در زندگی زناشویی بسیار موثر باشد.

دلایل پشیمانی بعد از ازدواج چیست؟

پشیمانی بعد از ازدواج می‌تواند برای زوجین بسیار آزاردهنده باشد. تصور کنید که شما با فکر یک ازدواج موفق وارد رابطه‌ای شده‌اید و حالا متوجه هستید که به آن آرزوهایی که در نظر داشتید، نخواهید رسید. این موضوع باعث می‌شود تا روز به روز پشیمانی پس از ازدواج در شما بیشتر شود و نتوانید یک زندگی خوب و آرامی داشته باشید. دلایل زیادی می‌توانند باعث پشیمانی بعد از ازدواج شوند که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • محدود بودن علایق مشترک شما و همسرتان: در ابتدای ازدواج معمولا علایق مشترک شما و همسرتان زیاد است. هر دو شوق زیادی برای رابطه دارید و از رابطه جنسی لذت می‌برید. اما پس از گذر زمان ممکن است واقعیت‌ها معلوم شوند و متوجه شوید که علایق مشترک شما و همسرتان چندان زیاد نیستند.
  • دور بودن از خانواده: برخی از افراد به واسطه اینکه همسر خودشان در شهر دیگری زندگی می‌کند، مجبور به ترک خانواده می‌شوند. دور بودن از خانواده می‌تواند تاثیر زیادی روی روحیه فرد داشته باشد. برخی از افراد قادر به تحمل این شرایط نیستند و پس از گذشت زمان از ازدواج خود پشیمان می‌شوند.
  • نقاط ضعف همسر: معمولا در ابتدای زندگی، نقاط ضعف همسر به چشم فرد مقابل نمی‌آید. یا اینکه ممکن است این نقاط منفی به راحتی تحمل شوند. اما با گذر زمان ممکن است این نقاط ضعف باعث ایجاد آزار و اذیت روحی در فرد شود و دیگر قابل تحمل نباشد. این موضوع باعث پشیمانی بعد از ازدواج خواهد شد.
  • مقایسه کردن: مقایسه کردن دشمن یک ازدواج موفق است. متاسفانه بسیار دیده می‌شود که خانم‌ها و آقایان باطن زندگی خود را با ظاهر زندگی دیگران مقایسه می‌کنند و احساس می‌کنند که زندگی آن‌ها به اندازه زندگی دیگران خوب نیست. در برخی از موارد نیز آن‌ها انتظار دارند که زندگی‌شان مشابه با زندگی والدین خودشان باشد، ولی پس از اینکه این انتظارات در آن‌ها برآورده نمی‌شوند؛ احساس ناراحتی و پشیمانی از رابطه دارند.
  • تغییرات در رفتارها: به هر حال هر انسانی در اثر گذر زمان تغییر می‌کند و این تغییر می‌تواند برای فرد مقابل آزاردهنده باشد. ممکن است تغییراتی در رفتارهای زوجین ایجاد شود که برای فرد مقابل آزاردهنده باشد. به طور مثال فرد پرخاشگر شود یا ارتباط خود را با خانواده قطع کند و از این دسته از موارد.
  • تفاوت در برخی از زمینه‌ها: ممکن است قبل از ازدواج در مورد زمینه‌ها و مسائل مختلفی صحبت کرده باشید، اما حالا متوجه شده‌اید که در بعضی از این زمینه‌ها مانند رابطه جنسی، درآمد، نحوه پول خرج کردن و … تفاهم ندارید و این تفاوت باعث آزار شما می‌شود.

چگونه میتوان از سردی رابطه بعد از ازدواج جلوگیری کرد؟

متاسفانه در سال‌های اخیر بسیار شاهد این هستیم که زوجین با عشق و علاقه زندگی خود را آغاز کرده‌اند، اما پس از گذشت مدت زمانی احساس سردی در رابطه آن‌ها را آزار می‌دهد. این موضوع ممکن است برای یکی از طرفین رابطه و یا دو طرف اتفاق بیفتد و مشکلاتی را از قبیل افسردگی، بی کیفیت شدن رابطه جنسی و موارد این چنینی به وجود آورد. برای جلوگیری از سردی رابطه پس از یک ازدواج موفق، می‌توانید از راهکارهای زیر کمک بگیرید.
  • به خاطرات خوب فکر کنید: حتما شما و همسرتان خاطرات خوبی از لحظه آشنایی با هم داشته‌اید. به یاد آن خاطرات بیفتید و آن‌ها را مرور کنید. با همسر خودتان در مورد این خاطرات صحبت کنید تا حس عاشقانه در هر دوی شما یادآوری شود.
  • هیچ کس بی نقص نیست: ممکن است پس از ازدواج متوجه شوید که همسر شما دارای نقص‌هایی است که این نقص‌ها هر روز شما را آزار می‌دهد. این موضوع می‌تواند باعث سردی رابطه شود. اما اگر باور داشته باشید که هیچ کس بی نقص نیست، خیلی راحت می‌توانید با این موضوع کنار بیایید. همیشه نیمه پر لیوان را ببینید.
  • مسافرت بروید: تفریح مشترک می‌تواند تاثیر زیادی روی روحیه افراد داشته باشد. ممکن است زندگی پرمشغله‌ای داشته باشید، ولی باید برای تفریح مشترک خودتان نیز برنامه ریزی کنید. به مسافرت بروید و چند روزی با همسر خود تنها باشید. این کار به گرم شدن رابطه شما کمک می‌کند.
  • رابطه عاشقانه داشته باشید: مهم نیست در طول روز چقدر کار کرده‌اید. به هر حال شما باید هر شب زمانی را برای ایجاد یک رابطه عاشقانه اختصاص دهید. دقت کنید که منظور ما رابطه جنسی نیست. گاهی اوقات صحبت کردن در مورد یک سری مسائل می‌تواند مانند یک رابطه عاشقانه باشد. هر طور که دوست دارید، عمل کنید و همسر و خودتان را راحت بگذارید.
  • با مشاور صحبت کنید: گاهی اوقات شرایط در مورد سردی رابطه کمی پیچیده‌تر از چیزی است که تصور می‌کنید. در چنین شرایطی، صحبت کردن با یک مشاور خانواده می‌تواند بسیار راهگشا باشد. اگر احساس خوبی در رابطه ندارید و میل شما برای برقراری رابطه جنسی و عاشقانه کم شده است، حتما با یک مشاور صحبت کنید.

مطالعه کنید: چگونه زن خوبی برای شوهرم باشم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد