اشتباهات زن در زندگی مشترک

اشتباهات یک زن در زندگی مشترک

اشتباه زن در زندگی مشترک نه تنها به آزرده شدن خود او منجر می‌شود، بلکه می‌تواند آسیب‌ها و عواقب جدی نیز برای دیگر افراد خانواده به دنبال داشته باشد. بسیاری از جدایی‌ها و تبعات آن که به فرزندان نیز سرایت می‌کند، ناشی از بروز اشتباهاتی در زندگی مشترک است که افراد حتی ناخواسته مرتکب آن می‌شوند. در این میان برخی اشتباهات رایج زنان در زندگی مشترک، صدمات جبران‌ناپذیری به کانون خانواده وارد کرده و در مواردی منجر به سردی روابط، خیانت و یا جدایی و طلاق عاطفی می‌شود. در این مطلب به بررسی این مشکلات می‌پردازیم. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

اشتباه زن در زندگی مشترک: مشکلات خودساخته و راه حل‌های دشوار!

وقتی صحبت از اشتباه زن در زندگی مشترک پیش می‌آید، بسیاری از افراد این اشتباهات را عمدی تلقی کرده و در ذهن خود به لجبازی و تک‌روی خانم‌ها در برخی موارد اشاره می‌کنند. این در حالی است که بسیاری از اشتباهات رایج در زندگی مشترک، چه از طرف خانم‌ها و چه آقایان، ناخودآگاه بوده و ریشه عمدی در آن وجود ندارد.

اما این اشتباهات رایج چه عمدی باشد و چه ناخودآگاه، تاثیرات منفی و در مواردی فاجعه‌بار در زندگی مشترک به جا می‌گذارد. همچنین نتایج این اشتباهات می‌تواند به فرزندان نیز سرایت کرده و بر زندگی فعلی و آینده آنها تاثیرات ناخوشایندی داشته باشد.

از این جهت به بانوان پیشنهاد می‌شود نسبت به عملکرد خود در زندگی مشترک دقت بالایی داشته و در فواصل زمانی در مورد آن تجدید نظر کنید. همچنین استفاده از خدمات مشاوره، از این جهت که می‌تواند اشتباه زن در زندگی مشترک را به او یادآور شده و از بروز فاجعه جلوگیری کند بسیار مفید است.

اشتباهات زنان در زندگی مشترک

در حالی که بسیاری از این مشکلات به دلیل عملکرد اشتباه زن در زندگی مشترک پدید می‌آید، جبران برخی موارد بسیار دشوار و در مواردی غیرممکن است. بر این اساس بهتر است از ابتدا از چنین اشتباهاتی جلوگیری شده و در صورت بروز نیز، در اولین فرصت جبران و پاک شود.

اما این اشتباهات رایج کدامند و چطور می‌توان از بروز آنها پیشگیری کرد؟

اشتباه رایج زنان در زندگی مشترک!

اشتباه اول: تلاش برای تغییر شریک زندگی

زنان گاهی اوقات دوست دارند همسرشان را مطابق میل خود تغییر داده و فکر می‌کنند که اگر همسرشان رفتار، اخلاق، یا ظاهرش را تغییر دهد، زندگی مشترک آنها بهتر خواهد شد. اما این کار یک مورد از اشتباهات زن در زندگی مشترک است.

مردها دوست ندارند که دائم در حال انتقاد از آنها باشید. با انتقاد از مردها، ان‌ها احساس می‌کنند همسرشان آنها را دوست ندارد و فقط عیب‌های آنها را می‌بیند. این کار باعث کاهش اعتماد به نفس مرد می‌شود.

راه حل: اگر رفتار یا اخلاقی از همسرتان را دوست ندارید، به جای انتقاد، تلاش کنید با محبت و عشق با او رفتار کنید. این کار باعث می‌شود بیشتر به شما احترام بگذارد و رفتارش را تغییر دهد.

اشتباه دوم: تشکر نکردن از تلاش‌های همسر

قدردانی و تشکر از تلاش‌های همسر از مسئولیت¬های مهم در زندگی مشترک است. این کار باعث می‌شود همسر احساس ارزشمندی کند و انگیزه بیشتری برای تلاش داشته باشد. عدم قدردانی نمونه¬ای از اشتباه زن در زندگی مشترک است.

راه حل: از همسرتان برای هر کاری که برای شما انجام می‌دهد تشکر کنید، حتی اگر کار کوچکی انجام داده است، باز هم از او تشکر کنید. از کلمات محبت‌آمیز و جملات صمیمانه برای تشکر استفاده کنید.

اشتباه سوم: تغییر بیش از حد خود بخاطر همسر

زنان گاهی اوقات، برای اینکه همسر خود را راضی کنند، بیش از حد خود را تغییر می‌دهند. آنها ممکن است ظاهر، رفتار، یا عقاید خود را تغییر دهند تا مطابق با خواسته‌های همسر خود باشند.

این کار می‌تواند باعث مشکلات زیادی در زندگی مشترک از جمله کاهش اعتماد به نفس زن، احساس نارضایتی از خود، از بین رفتن صمیمیت و ارتباط بین زن و مرد و ایجاد فاصله بین زن و مرد شود.

را حل: به ارزش¬های خود احترام بگذارید. به یاد داشته باشید که شما یک فرد کامل و ارزشمند هستید، حتی اگر همسر شما از شما بخواهد که تغییر کنید. در نهایت این موارد نباید به¬عنوان اشتباه زن در زندگی مشترک مطرح شود.

اشتباه چهارم: درگیر کردن خانواده و دوستان

در هر زندگی مشترکی، اختلاف و کشمکش وجود دارد. یکی از اشتباهات رایج زنان این است که ناراحتی¬ها و یا دعواهای خانه را برای خانواده و یا دوستان خود تعریف می¬کنند. این کار اغلب باعث مشکلات زیادی در زندگی مشترک می¬شود. از طرفی افراد خارج از زندگی شما نمی¬توانند کمکی به رفع مشکلات شما کنند و تخصصی در این زمینه ندارند. همچنین این کار می¬تواند به بروز مشکلاتی از قبیل ایجاد سوء تفاهم بین همسر و خانواده یا دوستان زن، کاهش اعتماد بین همسر و زن، ایجاد فاصله بین همسر و زن و آسیب رساندن به رابطه زوجین به-عنوان اشتباه زن در زندگی مشترک منجر شود.

راه حل: در صورت نیاز به فرد دیگری برای ابراز این مشکلات، بهتر است از مشاور و فرد آگاه در این زمینه کمک بگیرید. یادتان باشد که زندگی مشترک شما، یک رابطه خصوصی است و نباید آن را با دیگران در میان بگذارید.

اشتباه زن در زندگی با شوهر

اشتباه پنجم: قرار دادن فرزندان در اولویت نخست

هر پدر و مادری فرزندان خود را دوست دارد و برای آنها هر کاری می کند تا در رفاه و آسایش باشند. اما اگر شوهرتان را به خاطر رسیدگی به فرزندان فراموش کنید و یا کنار بگذارید، اشتباه بزرگی مرتکب شده اید.

این کار باعث می‌شود همسرتان به این نتیجه برسد که برای شما دیگر مهم نیست و به او اهمیت نمی‌دهید. به یاد داشته باشید که چند سال دیگر فرزندانتان بزرگ شده و خودشان زندگی مستقلی را آغاز می‌کنند و باز هم این شما و همسرتان هستید که با هم تنها خواهید ماند.!

راه حل: برای اینکه این اشتباه زن در زندگی مشترک را مرتکب نشوید، باید سعی کنید تعادلی بین رسیدگی به فرزندان و همسرتان برقرار کنید. یادتان باشد که همسرتان، شریک زندگی شماست و باید به او اهمیت بدهید.

اشتباه ششم: مقایسه همسر با دیگران

زنان گاهی اوقات، همسر خود را با دیگران از قبیل برادر، خواهر، دوست، یا آشنای خود مقایسه می¬کنند. این کار می‌تواند باعث مشکلات زیادی در زندگی مشترک شود.

به زندگی خود توجه کنید. به جای اینکه دائم زندگی دیگران را زیر نظر داشته باشید، روی زندگی خود تمرکز کنید. به داشته‌های خود فکر کنید و از آنها قدردانی کنید و اگر احساس می‌کنید که زندگی شما به اندازه کافی خوب نیست، تلاش کنید آن را بهبود ببخشید.

اشتباه هفتم: مراقبت نکردن از خود

یکی از بزرگترین اشتباهات زنان در زندگی، فراموش کردن خود است. وقتی زنان وارد زندگی مشترک می‌شوند، مسئولیت‌های زیادی را متحمل شده و دیگر به فکر خود نیستند. این مسئله وقتی که بچه‌دار می‌شوند، اوضاع باز هم بدتر می‌شود. آنها تمام اولویت و فکر و ذهن خود را صرف فرزندانشان می‌کنند و دیگر برای خودشان وقت نمی‌گذارند. این مورد از رایج¬ترین موارد اشتباه زن در زندگی مشترک است.

راه حل: برای اینکه از این اشتباه اجتناب کنید، باید به خودتان اهمیت دهید. به لباس‌ها و ظاهر خود رسیدگی کنید، همیشه بوی خوب بدهید و برای سلامتی روح خود به ورزش کردن بپردازید.

اشتباه هشتم:کم اهمیت دادن به رابطه جنسی

متاسفانه اغلب زنان تصور می‌کنند بعد از ازدواج، اهمیت رابطه جنسی کم شده و برای همسر خود از نظر ظاهری اهمیتی ندارند بلکه خصوصیات اخلاقی، رفتاری، خانه‌داری و سایر موارد برای آنها مهم است.

لازم است بدانید که ازدواج یک راه مشروع برای برقراری رابطه جنسی بوده و دقیقا برعکس آن چیزی است که شما تصور می‌کنید و کم کردن رابطه جنسی اشتباه زن در زندگی مشترک است.

راه حل: برای اینکه رابطه جنسی بعد از ازدواج را بهبود ببخشید، بیشتر به ظاهر خود اهمیت داده و سعی کنید آن را به یک فعالیت لذت‌بخش تبدیل کنید. یادتان باشد که این رابطه بخش مهمی از زندگی مشترک است و باید به آن اهمیت دهید.

اشتباه نهم: وسواس در امتحان وفاداری همسر

امتحان کردن وفاداری همسر، کاری است که بیشتر از جانب خانم‌ها اتفاق می‌افتد. آنها برای اینکه به استحکام زندگی مشترک و تداوم عشق همسرشان پی ببرند دست به هر کاری می‌زنند. غافل از اینکه این وسواس می‌تواند زندگی زناشویی آنها را دچار آسیب یا حتی سقوط کند.

راه حل: اگر شما دوست دارید که همسر خود را از وفاداری او مطمئن شوید، بهتر است این کار را به صورت مستقیم و صریح با او انجام دهید.

برای مثال، می‌توانید به همسر خود بگویید که نگران وفاداری او هستید و دوست دارید که در مورد این موضوع با او صحبت کنید. اگر همسر شما به شما وفادار باشد، این صحبت‌ها را به خوبی می‌پذیرد و با شما همکاری می‌کند.

اشتباه دهم: عادت به پرخاشگری

پرخاشگری به‌ویژه شیوه منفعلانه آن یعنی وقتی از کسی یا چیزی ناراحت هستید، در مورد آن صحبت نمی‌کنید و با سکوت و گوشه‌گیری، خشم و عصبانیت خود را نشان می‌دهید. این رفتار زنان باعث آزار دادن همسرشان می‌شود و متاسفانه بسیار متداول است.

راه حل: وقتی همسرتان از شما دلیل سکوت و بی‌اعصابی و گوشه گیری شما را می‌پرسد، به جای گفتن چیزی نیست با او صحبت کنید. اگر او را در تاریکی رها کنید، بار دیگر که شما سکوت کردید، دلیل آن را نمی‌پرسد و سعی می‌کند بی‌اهمیت باشد.

مطالعه کنید: چگونه زن خوبی برای شوهرم باشم؟

سخن آخر

بروز اشتباه زن در زندگی مشترک مانند هر انسان دیگری اجتناب‌ناپذیر است. اما در مواردی با زیاد شدن این اشتباهات، زندگی زناشویی و خانواده دچار آسیب می‌شود.

برای پیشگیری از بروز چنین حالتی بهتر است خودتان را فراموش نکنید. به ظاهر و سلامت خود رسیدگی کنید، برای انجام کارهایی که دوست دارید، وقت بگذارید و به اهداف خود برسید. همچنین لازم است با همسرتان ارتباط برقرار کنید. در مورد احساسات و نیازهای خود با همسرتان صحبت کنید و به حرف‌های او نیز گوش دهید.

در مجموع تعادل را حفظ کنید. بین مسئولیت‌های خانه و خانواده و نیازهای خود تعادل برقرار کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد