معرفی پر فروش ترین کتاب های افزایش اعتماد به نفس

پرفروش‌ترین کتاب‌های افزایش اعتمادبه نفس

تقویت اعتماد به نفس نیاز به تمرین، مثبت اندیشی و گاهی گوش دادن به توصیه های یک فرد آگاه یا درمانگر دارد. با این حال، می دانیم که در این زمینه کمک خواستن کار آسانی نیست. بنابراین، ما در این مقاله قصد داریم که به معرفی کتاب‌های پرفروش برای افزایش اعتماد به نفس بپردازیم تا از این راه بتوانیم به شما در تقویت اعتماد به نفستان کمک شایانی کرده باشیم.

۱. کتاب تو کله‌خر هستی! (نوشته جن سینرو)

جین سینرو در اولین پاراگراف کتابش که اولین کتاب پرفروش برای افزایش اعتماد به نفس است، می نویسد: «روزگار زندگی من بسیار تاریک و غمگین شده بود. ناامیدانه می‌خواستم تغییر کنم و اگر می‌توانستم غرورم را نادیده بگیرم، حتما از دیگران می خواستم تا کمکم کنند.» سیترو یکی از نویسندگان و مشاوران موفق آمریکا است که معمولاً کتاب هایش به پرفروش ترین کتاب های جهان مبدل می شوند. او در کتاب «تو کله خرهستی» با استفاده از زبانی ساده و کلامی فصیح به مفاهیمی مانند درک خود، معنویت، دیدگاه های سالم نسبت به پول، مدیتیشن و هدف می پردازد.

یکی از طرفداران این کتاب می گوید: “به شما پیشنهاد می کنم که حتماً این کتاب را بخوانید. این کتاب به من یاد داد تا در زندگی، خودم را بیشتر دوست بدارم. دیگری می‌گوید: «وقتی این کتاب را می خواندم احساس می کردم در حال گفتگو با یک دوست صمیمی و عالم هستم».

کتاب تو کله خر هستی

۲. کتاب موهبت کامل نبودن: رها کردن خود آرمانی و پذیرش خود واقعی (نوشته برنه براون)

دومین کتاب پرفروش برای افزایش اعتماد به نفس نوشته ی برنه برون است. او یک استاد محقق و نویسنده مشهور است، و کتاب «موهبت کامل نبودن» او یک “راهنمایی جامع” برای زندگی است. او با عناوینی مانند “پرورش اصالت: رها کردن آنچه مردم فکر می کنند” و “پرورش خلاقیت: رها کردن مقایسه” قصد دارد به خوانندگان بیاموزد که خود را ” کافی” ببینند و به نتیجه تلاش خود فکر نکنند. از شک و نیاز به خود کنترل گری فاصله بگیرند و نتیجه تلاششان را به مثابه ارزش وجودی شان ندانند.

کتاب موهبت کامل نبودن

یکی از طرفداران این کتاب می نویسد: “اولین باری که با این کتاب مواجه شدم احساس کردم که این کتاب مانند کتاب های بیشماری که در این زمینه نوشته شده اند، باشد. اما باید بگویم که خواندن این کتاب بدون شک یکی از بهترین تصمیم های زندگی ام بود. اکنون من با خواندن آن کتاب به انسان بهتری تبدیل شده ام. زیرا در این کتاب چیزی وجود دارد که شما را عمیقاً تغییر خواهد داد. خواننده دیگری می‌گوید: «نویسنده در مورد اینکه تغییر یک شبه اتفاق نمی افتد، بلکه نیاز به تلاش دارد، بسیار صحبت می‌کند. و می گوید بیشتر افراد می خواهند تغییر کنند اما کاری انجام نمی دهند. ما بدون مبارزه، چیزهای زیادی را از دست می دهیم. خواندن این کتاب برای من تجربه ای ارزشمند بود.»

۳. کتاب رمز اعتماد به نفس (نوشته کتی کی و کلر شیپمن)

در سومین کتاب پرفروش برای افزایش اعتماد به نفس کیتی کی و کلر شیپمن، توصیه‌های عملی از تجربیات زندگی خود و همچنین سایر زنان موفق در رسانه ها، تجارت و سیاست را در اختیار خوانندگان قرار می دهند. آنها این ایده ها را همراه با تحقیق در زمینه ژنتیک، شناخت، رفتار و جنسیت به کار گرفته اند تا راه هایی برای افزایش اعتماد به نفس برای زنان ارائه دهند. جدیدترین تحقیقات نشان می دهند که ما به معنای واقعی کلمه می توانیم مغز خود را به شیوه هایی تغییر دهیم که بر افکار و رفتار ما در هر سنی تأثیر بگذارد. با تلاش مجدانه، همه ما می توانیم اعتماد به نفس خود را افزایش دهیم. اما تنها در صورتی به آن خواهیم رسید که تلاش برای کامل بودن را متوقف کنیم و شروع به پیشروی کنیم و شکست خوردن را پایان راه ندانیم.

یکی از خوانندگان می نویسد: “ابتدا فکر می کردم که با یک کتاب معمولی در مورد افزایش اعتماد به نفس در دختران و راه های رسیدن به رویاهایشان مواجه می شوم، اما سطح علمی کتاب واقعا مرا غافلگیر کرد.” یکی دیگر از خوانندگان این کتاب می‌گوید: «این کتاب به عادت هایی اشاره می کند که در زندگی روزمره من وجود داشت… این کتاب به من فهماند که ناخواسته در حال فریب دادن خودم هستم.»

کتاب رمز اعتماد به نفس

۴. پروژه شادی (نوشته گرچن روبین)

بی دلیل نیست که این کتاب چهارمین کتاب پرفروش برای افزایش اعتماد به نفس باشد. گرچن روبین، معمولاَ آثارش را به بیش از 30 زبان ترجمه کرده است. نوشته ها و تحلیل های روبین او را در خط مقدم تحقیقات در مورد عادات، طبیعت انسان و شادی قرار داده است. روبین از خود سوال ساده ای پرسید: ” من از زندگی چه می خواهم؟” و این سوال باعث شد که به مدت یک سال روی کتاب “پروژه شادی” خود کار کند. او هر ماه روی یک جنبه از زندگی اش تمرکز می کرد، برای مثال در ژانویه در تلاش بود که نشاط و انرژی اش را افزایش دهد. اهدافی مانند زودتر خوابیدن، بهتر ورزش کردن و صرفاً پر انرژی تر بودن را برای خود برنامه ریزی کرد. هدف روبین در این کتاب این نیست که به خوانندگان بگوید کاری انجام دهند. بلکه می خواهد تجربه خود را به اشتراک بگذارد به این امید که خوانندگان را به تفکر متفاوت در مورد شاد بودن تشویق کند.

کتاب پروژه شادی

یکی از خوانندگان می گوید: “این کتاب به طور شگفت انگیزی برنامه ای منعطف برای تمرکز بر شادی فراهم می کند، بنابراین، این ویژگی منحصر به فرد، این کتاب را از سایر کتاب های خودیاری متمایز می کند.” دیگری می گوید: “این کتاب رویکردی واقع بینانه، عملی (اما نه آسان) و مادام العمر برای ایجاد تغییرات و بهتر کردن خودمان ارائه می دهد.»

۵. کتاب روانشناسی عزت نفس (نوشته‌ ناتانیل براندن)

این کتاب که در سال 1994 نوشته شده اگر چه قدیمی است اما پنجمین کتاب پرفروش برای افزایش اعتماد به نفس در جهان بشمار می رود. در این کتاب، ناتانیل براندن از پیشگامان جنبش عزت نفس به چهار سوال پاسخ می دهد: عزت نفس چیست؟ چرا مهم است؟ برای بالا بردن سطح اعتماد به نفس خود چه کنیم؟ و دیگران چه تاثیری بر عزت نفس ما دارند؟ او همچنین شش اصل عزت نفس را به ترتیب بیان می‌کند: شیوه‌های زندگی آگاهانه، پذیرش خود، مسئولیت پذیری، ابراز وجود، هدفمندی و صداقت. براندن مراحل موفقیت در هر یک از این زمینه ها را مشخص می کند و هشدار می دهد که وظیفه حفظ آنها بر عهده هر فرد است. او می نویسد: “هیچ کس نمی توانند به ما “عزت نفس” بدهند. “اگر ما این مسئله را کاملا درک کنیم، به “عزت نفس” دست خواهیم یافت.

کتاب روانشناسی عزت نفس ناتانیل براندن

یکی از خوانندگان می‌گوید: “به عنوان یک انسان کاملاً خودآگاه که درحال تقویت عزت نفس خود بودم این کتاب را بسیار مفید یافتم. و به این دیدگاه دست یافتم که عزت نفس چیزی نیست که نتیجه تلاش ما باشد بلکه همان تلاشی است که ما در طول مسیر کرده‌ایم. خواننده دیگری می گوید: «به عنوان یک روان درمانگر، شخصاً از این کتاب بهره زیادی برده ام و آن را به بسیاری از مراجعه کننده گانم توصیه می کنم.»

۶. کتاب صورتت را بشور دختر جان (نوشته ریچل هالیس)

اگرچه ریچل هالیس ابتدا کار خود را در هالیوود آغاز کرد اما یک پلتفرم آنلاین بنام شیک سایت زندگی او را تغییر داد. او در کتاب خود در مورد ذهنیت هایی که مانع عزت نفس می شوند و نحوه تغییر آن ها، از رویکرد همان پلتفرم استفاده می کند. هالیس هر فصل را با دروغ که زمانی خودش به آن باور داشت شروع می‌کند، سپس آن را تجزیه و تحلیل می‌کند و ابزارهایی را برای زنان فراهم می‌کند تا دیگر آن دروغ را باور نکنند. یک فصل با این دروغ شروع می‌شود، «از فردا شروع می‌کنم»، و پس هالیس از روش هایی برای افزایش انگیزه برای عمل کردن به قول هایش ارائه می دهد.»

کتاب صورتت را بشور دختر جان

یکی از خوانندگان در مورد این کتاب پرفروش برای افزایش اعتماد به نفس می گوید: “من صادقانه معتقدم که این کتاب می تواند به رشد هر زنی کمک کند. شخصاً به من کمک کرد تا روی خودم بیشتر تمرکز کنم او مانند یک مشاور یا دوست صمیمی ما را راهنمایی می کند. خواننده دیگری می گوید: «این کتاب دنیای من را عوض کرد. احساس می کنم زندگی مرا از فرش به عرش رساند.»

۷. کتاب سالی پر از بله گفتن (نوشته شوندا رایمز)

زندگی شوندا ریمز تنها با یک جمله از خواهرش متحول شد: “تو نمی توانی به همه چیز بله بگویی” ریمز متوجه شد که به یک دلیل ساده به طور مداوم به حضور در اجتماع، مصاحبه ها و رویدادها نه می گوید زیرا می ترسید. عزت نفس، نارضایتی از وزن خود و ترسیدن از اجتماع، همگی او را بر آن داشت که هر دعوتی را که ترس در او ایجاد می کرد، رد کند. اگرچه می ترسید، اما تصمیم گرفت رفتار خود را تغییر دهد به این امید که با استقبال از چیزهای جدید به خوشبختی نزدیک تر شود. ریمز در کتاب خود، چگونگی بله گفتن به چیزهایی که او را می ترساند را شرح می دهد و خوانندگان را به انجام همین کار ترغیب می‌کند.

کتاب سالی پر از بله گفتن

یکی از خوانندگان می گوید: ” این کتاب بسیار خنده دار است. وقتی آن را می خواندم با صدای بلند قهقهه می زدم. این کتاب علاوه بر خنده‌دار بودن، توانایی نویسنده در انتقال اصالت، آسیب‌پذیری اجتماعی و اعتماد به نفس در یک پاراگراف بسیار تحسین برانگیز بود. نویسنده دیگری می‌گوید: “این کتاب حس مسئولیت پذیری مرا افزایش داد و در پایان فصل اول، من احساس آمادگی برای بله گفتن به بسیاری از چیزها در زندگی ام را داشتم.»

۸. خودت را به فنا نده (نوشته گری جان بیشاپ)

اگر فکر می کنید که اعتماد به نفس پایینی دارید کتاب گری جان بیشاپ می تواند تاثیر زیادی بر اعتماد به نفس شما داشته باشد. او می نویسد: “فراموش نکنید که شما یک معجزه هستید.” نویسنده همچنین برای کسانی که معتقدند که قادر به کنترل همه چیز در زندگی نیستند، زنگ بیداری به صدا در می آورد. و به طور شفاف به خواننده یادآوری می کند که خودشان برای خودشان مانع تراشی می کنند. بیشاپ همچنین راهبردهایی را برای تقویت عزت نفس ارائه می دهد.

کتاب خودت را به فنا نده

یکی از خوانندگان می گوید: “کتاب گری دریچه تازه ای به زندگی برای من باز کرد، انگار از خواب طولانی بیدار شده بودم. خواننده دیگری می گوید: «این کتاب نه تنها شما را به بهتر کردن زندگیتان تشویق می کند بلکه راهکارهای عملی نیز ارائه می دهد»

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد