12 قانون کارما

12 قانون کارما و تاثیرات آن در زندگی روزمره

قانون کارما به عنوان یکی از قوانین قدرتمندی که در جهان و میان کائنات برقرار است، شناخته می‌شود. در تعریف ساده‌ای می‌توان گفت کارما یعنی عمل و عکس‌العملی که هر فکر و عمل ما در این دنیا به دنبال دارد و چه خیر باشد و چه شر به ما برمی‌گردد. برای شناخت بهتر این قانون لازم است تا با انواع کارما و 12 قانون کارما ؛ به عنوان پایه‌های این نظریه بیشتر آشنا بشیم.

12 قانون کارما

12 قانون کارما به شرح زیر می‌باشد:

  1. قانون بزرگ
  2. قانون آفرینش
  3. قانون تواضع
  4. قانون رشد
  5. قانون مسئولیت
  6. قانون اتصال
  7. قانون تمرکز
  8. قانون بخشش
  9. قانون لحظه حال
  10. قانون تغییر
  11. قانون صبر
  12. قانون اهمیت

12 قانون کارما

قانون بزرگ؛ قانون اول کارما

اولین قانون کارما به همان رابطه علت و معلولی اشاره دارد که هر فکر و عملی از جانب ما عواقبی دارد. بر اساس این قانون شما برای به دست آوردن هر چیزی ابتدا باید ظرفیت آن را درر وجود خود ایجاد کنید و در راستای رسیدن به آن هدف گام بردارید تا کائنات در قبال آن به شما کمک کنند.

قانون آفرینش یا خلقت

بسیاری از افراد در ابتدا بر این باورند که کارما سحر یا جادویی است که با تسلط بر آن می‌توانند یک شبه راه چند ساله را طی کرده و بر مشکلات و مسائلی که در طول زمان برای آنها به وجود آمده پیروز شوند؛ اما این ذهنیت با اصول کارما در تضاد است. بر اساس قانون آفرینش در کارما، افراد برای دریافت انرژی از کائنات باید در مرحله اول اهداف خود را مشخص کرده و برای دستیابی به آنها تلاش کنند؛ به این ترتیب از افکار و اعمال فرد ارتعاشاتی خلق خواهد شد که او را در مسیر رسیدن به خواسته‌هایش یاری می‌کند.

قانون تواضع

در قانون توضع بر این امر تاکید می‌شود که فرد برای ارتباط موثر داشتن با کائنات در ابتدا باید این موضوع را بپذیرد که مسئول شرایط کنونی زندگی خود می‌باشد و اگر مسئله‌ای او را آزار می‌دهد در نتیجه تصمیمات قبلی وی به وجود آمده و قابل حل است. این دیدگاه سبب می‌شود تا فرد قبل از هرچیز به آرامش ذهنی دست پیدا کرده و با ارتعاشات مثبت ذهنی برای دستیابی به مراحل بالاتر و حل مشکلات اقدام کند.

قانون رشد

نقطه شروع هر تغییر را باید در درون خود جست و جو کنیم! کارما نیز به این جمله معتقد است و می‌گوید برای بهتر شدن شرایط و محیطی که در آن قرار گرفته‌ایم، اول از همه باید خودمان را بشناسیم و کنترل کنیم تا بتوانیم تغییرات لازم را شناسایی کرده و بر روی زندگی خود اعمال کنیم. قانون رشد به افراد یادآوری می‌کند که در این جهان تنها می‌توانند خودشان را تغییر دهند و کنترلی بر روی سایر افراد و یا اتفاقات ندارند و با تغییر دیدگاه و رفتار خود می‌توانند رشد و کمال را تجربه کنند.

قانون مسئولیت

در قانون مسئولیت فرد با این حقیقت مواجه می‌شود که وی مسئول تمام اتفاقاتی است که برای او می‌افتد و شرایط پیرامونی  حاصل مجموعه‌ای از تصمیمات اوست. به این ترتیب فرد از بهانه آوردن و نسبت دادن شکست‌های خودش به عوامل بیرونی دست برداشته و در درون خودش به دنبال ریشه مشکلات خواهد گشت تا آنها را اصلاح کند.

قانون اتصال

قانون اتصال به این معنی است که اتفاقات امروز با اعمال دیروز و تصمیمات آینده مرتبط است و نمی‌توان گذشته، حال و آینده را از هم جدا دانست؛ به این ترتیب در پیروی از قانون کارما افراد نمی‌توانند با بی‌توجهی به کارهایی که در گذشته انجام داده‌اند، اقدامات جدیدی را آغاز کنند چراکه انرژی تصمیمات قبلی همچنان در زندگی آنها جریان دارد.

قانون تمرکز 

از ویژگی‌های قابل توجهی که کارما به آن می‌پردازد، تشویق افراد به تمرکز و مراقبه است. قانون تمرکز به افراد اجازه می‌دهد که به جای پرداختن به چندین موضوع متفاوت و هدر دادن انرژی، صرفا به یک موضوع خاص پرداخته و افکار منفی و چندگانه را از خود دور کنند. این روش باعث می‌شود تا زندگی افراد با آرامش و نظم بیشتری همراه شود.

قانون بخشش

قانون بخشش معتقد است قبل از اینکه شما انتظار داشته باشید چیزی را از دیگران یا کائنات دریافت کنید، باید خودتان آن عمل یا طرز تفکر را در خود به وجود بیاورید. برای مثال اگر توقع دارید دیگران با شما عادلانه رفتار کنند، شما نیز در برابر سایر افراد باید عادل باشید. کارما می‌گوید قبل از اینکه چیزی درخواست کنیم، باید چیزی بخشیده باشیم.

قانون لحظه حال

تمرکز بیش از اندازه بر روی اتفاقات گذشته می‌تواند باعث از بین رفتن آرامش خاطر و از دست رفتن فرصت‌هایی باشد که اکنون در اختیار ما قرار گرفته. قانون لحظه حال در کارما به رها کردن مسائل و انرژی‌های منفی حاصل از گذشته اشاره دارد و معتقد است توجه بیش از اندازه به آنها باعث آسیب دیدن ذهن و زندگی افراد خواهد شد.

قانون تغییر

گاهی ما انسان‌ها متوجه نیستیم مسیر و یا هدفی که برای خود انتخاب کرده‌ایم، مناسب ما نیست؛ دراین شرایط ممکن است قانون کارما و کائنات، ما را به دفعات متعدد با اشتباهات قبلی خود آزمایش کند تا در نهایت متوجه خطای خود شده و بر اساس تجربه به دست آمده، تغییرات لازم را ایجاد کرده و به مسیر خود ادامه دهیم.

قانون صبر 

قانون صبر در دنیای کارما بر اساس اهمیت ثبات قدم و پیگیری عادات و اعمال مثبت بنا شده. هیچ تغییری در این دنیا بدون تمرین و ممارست ایجاد نمی‌شود و صبر و تحمل، لازمه رشد و تعالی شخصیت و زندگی افراد است. بعضی از اهداف و تغییرات به زمان بیشتری برای نتیجه دادن نیاز دارند و فرد باید متناسب با این زمان، صبوری کرده و دست از تلاش برندارد.

قانون اهمیت

شاید بسیاری از افراد این احساس را در زندگی داشته باشند که فرد مهمی نیستند و هدف خاصی از آفرینش آنها وجود ندارد؛ این درحالیست که قانون کارما معتقد است تمام موجودات این دنیا بر اساس هدفی خاص به وجود آمده‌اند و هیچ حرکت و تلاشی بی اهمیت نیست. قانون اهمیت بر این موضوع اشاره دارد که تمامی افراد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد