چاکرای خورشیدی چگونه باز می شود؟

اگر هیچ اطلاعاتی در رابطه با چاکرای خورشیدی یا همان چاکرای سوم ندارید، به شما توصیه می­کنیم مطالعه این مقالة کوتاه و کاربردی را از دست ندهید. خیلی مهم است که در رابطه با این چاکرا در بدن خود، آگاهی داشته باشید و بدانید در چه وضعیتی قرار دارد.

به طور کلی بدن انسان شامل 7 چاکرا است. به عنوان مثال، نقطه انرژی که بر سلامت جسمی و روحی فرد تأثیر می­گذارد، چاکرا یک است. فردی را تصور کنید و او را از بالا به پایین نگاه کنید. از سر تا پایه ستون فقرات، برای هر ناحیه از بدن او یک چاکرا وجود دارد. نام چاکراها از بالا به پایین عبارت­ اند از:

چاکرای تاج، چاکرای چشم سوم، چاکرای گلو، چاکرای قلب، چاکرای خورشیدی، چاکرای خاجی و چاکرای ریشه.

در این مطلب قصد داریم بر روی چاکرای شبکه خورشیدی تمرکز کنیم. خواهید دانست که این چاکرا با چه چیزهایی در درون شما در ارتباط است؟ مسئول چه چیزهایی است؟ در صورتی که بسته است، چگونه می­توان آن را باز کرد؟

 

چاکرای خورشیدی چیست؟

این چاکرا در اطراف شکم و بین چاکرای قلب و خاجی قرار دارد. این چاکرا ارتباط بسیار عمیقی با عزت نفس دارد. اگر بخواهیم ساده‌تر توضیح دهیم، این که نسبت به خود احساس خوبی دارید یا نه بستگی به این چاکرا دارد.

اگر فکر می­کنید عزت نفستان بالا است و به اندازة کافی اعتماد به نفس دارید، به احتمال زیاد چاکرای شبکه خورشیدی شما باز است. باز بودن این چاکرا باعث می­شود تمام انرژی­های خوب به راحتی به درونتان تزریق شوند. به طور کلی احساس خوبی مخصوصاً نسبت به خودتان خواهید داشت.

اگر چاکرای خورشیدی شما باز و شفاف باشد، می­توانید در هنگامی که با موانع و سختی ­ها رو به رو می­شوید به درستی عمل کنید. اگر دچار اشتباهی شدید، خودتان را ببخشید. همة ما می­دانیم که هیچ کس کامل نیست. به جای آن که به خاطر اشتباهات خودتان را سرزنش کنید، می­توانید از آن­ها درس بگیرید. البته زمانی می­توانید بهترین نسخه از خود باشید که چاکرای شبکه خورشیدی شما کاملاً باز باشد.

بیشتر بخوانید: قدرت آرامش ذهن

چاکرای خورشیدی

 

بسته بودن چاکرای خورشیدی را جدی بگیرید

اگر نسبت به خودتان احساس خوبی نداشته باشید و اعتماد به نفستان پایین باشد، به احتمال زیاد چاکرای خورشیدی شما بسته است. به طور کلی افرادی که چاکرای شبکه خورشیدی آن­ها بسته­اند، نمی­توانند هدف درستی را در زندگی خود تشخیص دهند. حتی زمانی که به دنبال کسب بهترین­ها هستند، احساس درماندگی بسیار زیادی می­کنند.

نکتة مهم این جاست که آیا می­توان همه چیز را تغییر داد؟ اصلاً آیا کسی دوست دارد که همیشه شکست خورده و غمگین باشد؟

بسته بودن چاکرا تنها از نظر ذهنی آسیب نمی­رساند، بلکه بسته بودن آن سلامت جسم را نیز تهدید می­کند. شایع­ترین مواردی که در افرادی با چاکرای شبکه خورشیدی بسته وجود دارد، عبارت­اند از: حالت تهوع، نفخ و گرفتگی عضلات. همچنین در برخی از موارد، دیده می­شود که افراد سوزش سر دل می­شوند.

تا این جا با تأثیرات این چاکرا بر روی ذهن و بدن آشنا شده­اید. اکنون زمان آن است که بگوییم در صورت مسدود بودن، چگونه باید آن را باز کنیم.

بیشتر بخوانید: كاربرد ذهن آگاهی در زندگي

چگونه می توان چاکرای خورشیدی را باز کرد؟

برای باز کردن این چاکرا، می­توانید به سراغ یوگا و مدیتیشن بروید. این دو مورد ساده‌ترین راه­های باز کردن چاکرای شبکه خورشیدی هستند. برای آن که انرژی­تان از چاکرا عبور کنید، نیازی به انجام کارهای سنگین و عجیب و غریب نیست، با همین دو موردی که بیان کردیم، می­توانید کمک کنید که بهترین خودتان باشید.

راه­های بسیار زیاد دیگری برای باز کردن این چاکرا وجود دارد که از مهم­ترین آن­ها، می­توان به استفاده از سنگ ­های چاکرا و تغذیه درمانی، رایحه درمانی و موسیقی درمانی اشاره کرد.

 

روش های باز کردن چاکرای خورشیدی

سنگ­ های چاکرا

  • ممکن است شنیدن عبارت سنگ­ های چاکرا کمی عجیب باشد. باید بدانید که در طول این سال­ها ثابت شده است که بری از سنگ­ها بهترین راه برای باز کردن چاکراها هستند. جالب است بدانید که برای نشان دادن این چاکرا از رنگ زرد استفاده می­شود.

با توجه به این موضوع، توصیه می­شود که برای بازکردن چاکرا از سنگی زرد رنگ استفاده شود. البته اگر دوست ندارید از این روش استفاده کنید، هیچ ایرادی ندارد. می­توانید به سراغ راه حل­های دیگری بروید.

 

چاکرای خورشیدی

تغذیه درمانی

  • بهتر است برای باز کردن چاکرای خورشیدی، از مواد غذایی همچون رازیانه، زنجبیل، بابونه، هل، پنیر هلندی، کدو، زرده تخم مرغ، کره، بلال، آناناس، موز و فلفل زرد استفاده کنید.

رایحه درمانی

  • می­توانید روغن­های تسکین دهنده­ای همچون چوب درخت، روغن اسطوخودوس، ترنج، رزماری و بابونه را در محل چاکرای سوم ماساژ دهید.

موسیقی درمانی

  • با ریتم­های شاد نیز می­توانید چاکرای سوم را باز کنید. البته هر نوع موسیقی که بتواند آرامشی در درونتان ایجاد کند، برای باز کردن چاکرا اثربخش است.

کلام پایانی

در این مطلب در رابطه چاکرای خورشیدی و اثرات باز بودن یا مسدود بودن آن بر روی ذهن و جسم صحبت کردیم. توضیح دادیم که برای باز کردن چاکرا می­توانید از چه روش­ های ساده و مؤثری استفاده کنید.

اگر به خودتان اهمیت می­دهید و به دنبال دریافت بهترین احساسات هستید، باید به دنبال بازکردن چاکرای شبکه خورشیدی خود باشید.

1 دیدگاه برای “چاکرای خورشیدی چگونه باز می شود؟

  1. بنت الهدی آیت اللهی گفته:

    سلام و خداقوت
    مقاله مرتبط با چاکراه خورشیدی رو مطالعه کردم .متشکرم عالی بود .منتظر بقیه توضیحات بابت چاکراهای دیگه ام هستم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد