آیا می دانید چاکرا چیست و چه کاربردی دارد؟

ذکر جذب ثروت

در این مطلب خواهید دانست که چاکرا چیست و چه کاربردی دارد؟ در ابتدا مفهوم چاکرا را توضیح داده و انواع آن را نام می­بریم. همچنین خواهید دانست که هر کدام از چاکرا در کدام قسمت از بدن قرار داشته و چه کاربردی دارند.

با توجه به دیدگاه­های معنوی که در طول سال­های پیش بیان شده است، می­توان گفت که بدن ما چیزی فراتر از یک ذهن و جسم است. بدن ما سیستم پرانرژی است که آن را چاکرا نامیده ­اند. چاکرا کلمه ­ای است از زبان سانسکریت که به معنای لغو یک چرخ یا چرخه است.

 

چاکرا چیست و چه کاربردی دارد؟

همان طور که گفتیم کلمه چاکرا به سیستم پرانرژی بدن اطلاق می­شود. در بدن هر کدام از ما هفت چاکرا وجود دارد. این چاکراها به عنوان چاکرهای اصلی شناخته می­شوند که از تاج سر تا پایه ستون فقرات قرار گرفته ­اند. درست است که سال­ها پیش در این باره صحبت شده است، اما هم چنان نیز اعتقادات قوی در این زمینه در عصر جدید وجود دارد.

در پاسخ به پرسش “چاکرا چیست و چه کاربردی دارد” باید بگوییم که لازم است هر چاکرا به طور جداگانه معرفی شده و کاربرد هر کدام بیان شود. اما پیش از آن بهتر است دید بازتری نسبت به مفهوم چاکرا داشته باشید:

گفته می­شود که چاکراها می­توانند انرژی­های ظریفی را به وجود آورند. این انرژی­ها به ذهن، جسم و عقل کمک می­کند تا جایی که در بهترین سطح خود قرار بگیرند. لازم به ذکر است که در رابطه با چاکراها و انرژی معنوی آن­ها مطالعات چندانی در حوزة پزشکی انجام نشده است. با این وجود نباید آن­ها را نادیده گرفت، زیرا در بسیاری از مطالعات اثبات شده است که چاکراها می­توانند بهبود دهنده جسم و ذهن باشند.

بیشتر بخوانید: قانون جذب جفت روحی

چاکرا چیست و چه کاربردی دارد

 

چاکرا چیست و چه کاربردی دارد؛ معرفی هفت چاکرای اصلی و کاربرد آن ها

اکنون به معرفی مراکز هفت‌گانه قدرتمند در بدن می­پردازیم. باز بودن یا بسته بودن چاکراها اهمیت زیادی بر روی تصمیم ­گیری­ ها و احساسات ما دارند. اگر آن­ها را بشناسید و از کاربرد هر کدام مطلع شوید، بهتر می­توانید به خودتان کمک کنید. بد نیست بگوییم که چاکراها تأثیر بسیار قوی در ارتباط بین روح و جسم دارند.

 

چاکرای اول؛ چاکرای ریشه مولادهارا

در سانسکریت اولین چاکرا را به نام چاکرای ریشه یا مولادهارا می­شناسند. این چاکرا در پایه ستون فقرات بدن قرار دارد. این چاکرا با عنصر زمین و رنگ قرمز مشخص شده است.

چاکرای ریشه بر روی نحوه ارتباط برقرار کردن ما با دنیا تأثیرگذار است. جاه طلبی، کنترل احساسات بقا، ثبات و وابستگی تحت تأثیر این چاکرا قرار دارد. با توجه به این که آن را منبع اصلی از انرژی می­دانند، در صورت عدم تعادل می­تواند احساس ناامنی و ترس عمیقی را به وجود آورد.

همین موارد می­توانند انگیزه شما برای رسیدن به اهدافتان را کاهش دهند. افرادی که چاکرای ریشه آن­ها بسته است، معمولاً نمی­توانند هدف مشخصی داشته باشند و اغلب احساس ناامیدی دارند.

برعکس این موضوع هم صادق است. در صورتی که چاکرا متعادل باشد، فرد احساس مثبت، امنیت، قدرت، استقلال و انرژی بالایی خواهد داشت.

 

چاکرای خاجی Svadhishthana

این چاکرا در زیر ناف قرار دارد و با رنگ نارنجی شناخته می­شود. چاکرای خاجی نشان دهنده عنصر آب است. اگر بخواهیم بگوییم این چاکرا چیست و چه کاربردی دارد، باید به مواردی که چاکرا با آن­ها در ارتباط است، اشاره کنیم.

این موارد عبارت­ اند از خلاقیت، تمایلات جنسی، احساس ارزشمندی، سازگار بودن و …. در صورتی که این چاکرا بسته باشد، فرد دچار طغیان­ های عاطفی می­شود. به عنوان مثال، می­توان به وسواس جنسی و کمبود خلاقیت که از شایع­ترین آن­ها است، اشاره کرد.

چاکرا چیست و چه کاربردی دارد

 

چاکرای شبکه خورشیدی –مانیپورا

این چاکرا بین ناف و قفسه سینه قرار دارد. چاکرای خورشیدی به رنگ زرد است و با عنصر آتش شناخته می­شود. این چاکرا مرکز احساساتی همچون پرخاشگری، خشم، و عزت نفس است.

در صورت بسته بودن، ممکن است فرد دچار دیابت، مشکلات کبدی یا گوارشی شود. همچنین اعتماد به نفس فرد کم شده و به مرور زمان دچار افسردگی می­شود.

 

چاکرای قلب آناهاتا

مهم­ترین ارتباطات جسم و بدن با این چاکرا چیست و چه کاربردی دارد؟ چاکرای قلب در وسط سیستم قلبی _ عروقی واقع شده است. رنگ این چاکرا سبز بوده و با عنصر هوا شناخته می­شود.

این چاکرا پیوند عمیقی با اعتماد به نفس، شفقت، عشق به خود و دیگران و اشتیاق دارد. درصورتی که این چاکرا متعادل نباشد، فرد دچار احساساتی همچون ترس، حسادت، اضطراب، بدخلقی و عدم اعتماد به نفس خواهد شد.

از علائم جسمانی نیز می­توان به مشکلات قلبی، تپش قلب و فشار خون بالا اشاره کرد.

 

چاکرای گلو ویشودا

نشانه‌های بسته بودن این چاکرا چیست و چه کاربردی دارد؟ این چاکرا بسیاری از بخش­های ناحیه گلو را کنترل می­کند. رنگ این چاکرا آبی بوده و با عنصر اتر شناخته می­شود. این چاکرا با شناخت از خود، اعتماد به نفس و ارتباط برقرار کردن در ارتباط است. در صورت عدم تعادل، می­تواند تنظیم هورمون­ها را به هم بریزد و افکار را به سمت موارد منفی هدایت کند.

 

چاکرای چشم سوم آجنا

چاکرای آجنا بین ابروها قرار دارد. این چاکرا با رنگ نیلی شناخته می­شود و لازم است بدانید که هیچ ارتباط عنصری با چشم سوم ندارد. این چاکرا کنترل کننده خرد، عقل، شهود و قدرت معنوی است. در صورتی که این چاکرا متعادل باشد، به توجه بیش­تر نسبت به ارتباطات  با این دنیا و حتی فراتر از آن کمک می­کند.

 

چاکرای تاج Sahastrara

آخرین پاسخ به پرسش چاکرا چیست و چه کاربردی دارد، مربوط به چاکرای تاج است. چاکرای تاج در بالای سر قرار دارد. رنگ این چاکرا را سفید یا بنفش می­دانند. این چاکرا را که به نام چاکرای نیلوفر آبی هزار گلبرگ نیز معروف است، به عنوان مرکزی­ترین چاکرا می­شناسند.

 

چاکرا چیست و چه کاربردی دارد

 

باز بودن این چاکرا به فرد کمک می­کند که افکار او پر از انرژی­ های مثبت شده و به طور کلی فرد روشنگری شود. در صورتی که چاکرا بسته باشد، احتمالاً فرد دچار احساسات مخرب و ناامیدی نسبت به خود و دنیای اطرافش می­شود.

کلام پایانی

دانستید که چاکرا چیست و چه کاربردی دارد. امیدواریم اکنون که نسبت به چاکراها شناخت نسبتاً کاملی پیدا کرده ­اید، آن­ها را نادیده نگیرید. همان طور که در طول مقاله مطالعه کردید، متعادل بودن آن­ها می­تواند شما را سرشار از احساست مثبت کنند و کمک کنند که به بهترین خود تبدیل شوید.

بیشتر بخوانید: 10 راز قانون جذب کائنات که باید بدانید !؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد