شکرگزاری قانون جذب در قرآن

شکرگزاری قانون جذب در قران

شکرگزاری به عنوان یکی از ارتعاشات قوی در قانون جذب وجود دارد که در مواقع مختلف می‌تواند انجام شود. اما مسئله اینجاست که شکرگزاری قانون جذب در قرآن هم وجود دارد و یا به عبارتی آیا شکرگزاری در قانون جذب هیچ ربطی به اسلام و گفته‌های قرآن دارد!؟ جواب این سوال را می‌توانید در ادامه این مقاله پیدا کنید.

 

قانون جذب چیست و چه ارتباطی با سخنان قرآن دارد؟

در وهله اول، برای اینکه مسئله شکرگزاری قانون جذب در قرآن را بهتر و عمیق‌تر درک کنید، خوب است که نسبت به پاسخ سوال قانون جذب چیست، آگاهی کسب کنید.

قانون جذب مربوط به افکار و نحوه انعکاس آن‌ها در زندگی افراد است. در واقع زندگی شما و اتفاقات مختلفی که در آن رخ می‌دهد، حاصل امواجی است که خود شما به وسیله افکارتان به جهان بالاتر ارسال کرده‌اید. این مسئله به صورتی است که مسبب و عامل اصلی تمامی رخدادهای زندگی شما، تنها خود شما هستید.

قانون جذب چنین می‌گوید که حال شما بازتابی از خواسته‌های شماست. به همین دلیل بسیاری از افراد با علم بر این موضوع سعی می‌کنند تا خواسته‌های خود را به شکلی عمیق‌تر در افکار خود ترسیم کنند. چرا که قانون جذب در هر لحظه و در هر جایی در حال رخ دادن است و این رخداد تصادفی نیست.

اما لازم است که افراد جهت اجرای این قانون، نسبت به نحوه عملکرد آن آگاهی کسب کنند تا بتوانند ارتعاشات درستی را از خود ساطع کنند. برای این قانون هیچ فرقی نمی‌کند که افکار شما نسبت به آینده مثبت است یا منفی، بنابراین باید مواظب طرز تفکر خود باشید تا بتوانید بازخوردهای مثبتی را از چرخه کائنات و قانون جذب دریافت کنید. حتی شادی‌ها و غم‌ها هم وارد این روند بازتابی می‌شوند. به همین دلیل باید بیاموزید که چطور افکار خود را کنترل کنید.

قانون جذب چیست و چه ارتباطی با سخنان قران دارد

آنچه تا این لحظه گفته شد، شباهت‌هایی با احادیث و آیات مختلف قرآنی دارد و نمودی از توجه خدا به افکار و اعمال شما است. خداوند آگاه‌ترینِ افراد نسبت به ذات و افکار شماست. به همین دلیل کوچک‌ترین تغییرات روحی را در شما متوجه می‌شود.

مطالعه کنید : شکرگزاری در قانون جذب

 

نمونه‌هایی از تشابه قانون جذب و باورهای اسلامی

خداوند همواره در بخش‌های مختلفی از قرآن می‌فرماید که شما مسئول اتفاقاتی هستید که برایتان رخ می‌دهد! این واضح‌ترین نمونه از تشابه قانون جذب با باورهای اسلامی و سخنان الهی است. قانون جذب نیز شخص شما را عامل شکل‌گیری سرنوشتتان می‌داند. به همین دلیل نمی‌توان ارتباط قانون جذب و قرآن را منکر شد‌.

در ادامه می‌توانید مثال‌هایی را که در مورد شکرگزاری قانون جذب در قرآن وجود دارند را بیابید تا بیشتر با شباهت این موارد آشنا شوید:

  • حضرت محمد (ص) فرمودند: «پرورش افکار نیک جزء عبادت نیکو است.»

در این آیه دقیقا به نکته قانون جذب در مورد افکار اشاره شده است: اینکه باید افراد بتوانند افکار خود را پاک کنند و به اتفاقات مثبت فکر کنند.

  • «و پروردگارت گفت: از من بخواه تا اجابت کنم.»

آیا دعا همان تفکرات مثبت در قانون جذب نیست؟ در قانون جذب فرد باید به خواسته‌هایش فکر کند و افکار خود را به خواسته‌های خود نزدیک کند، در دعا هم همین اتفاق رخ می‌دهد. شما در دعا باید از خدا خواسته‌های خود را بخواهید و ایمان داشته باشید که مستجاب می‌شوند.

 

بیشتر بخوانید: شکرگزاری روزانه

شکرگزاری و قرآن

در مورد شکرگزاری هم به همین شکل است و بارها در آیات و احادیث مختلف می‌توان این مورد را مشاهده کرد که خداوند شکرگزاری را به عنوان راهی برای افزونی نعمات معرفی نموده است؛ درست همانطور که شکرگزاری در قانون جذب به آن اشاره می‌کند.

شکرگزاری یک آموزه بزرگ در اسلام است که همواره به بندگان توصیه می‌شود. در واقع پرستش خدا با همین قدردانی‌ها اتفاق می‌افتد و مؤمن را به مراتب بالاتری می‌رساند‌. قطعا شکرگزاری می‌تواند تاثیرات مثبت بسیاری را با خود به همراه آورد. به همین دلیل چه در قانون جذب و چه در آموزه‌های مکتب اسلام، می‌توان توصیه به شکرگزاری را مشاهده کرد.

با توجه به هر آنچه در مورد شکرگزاری قانون جذب در قرآن گفته شد، تنها نتیجه حاصل، کنترل تفکرات و هدایت آن‌ها به سمت مثبت اندیشی است و یا این مسئله که شکرگزاری در هر کجا و در هر زمان می‌تواند اتفاقات خوبی را برای شما رقم بزند.

 

1 دیدگاه برای “شکرگزاری قانون جذب در قرآن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد