سابلیمینال چیست و چه کاربردی دارد؟ (به زبان ساده)

سابلیمینال یعنی چه؟

برای تعریف سابلیمینال نیاز است تا به صورت مختصربا مفاهیم پایه‌ای در این حوزه آشنا بشیم که از جمله مهم‌ترین موضوعات مربوطه، مبحث فعال کردن ضمیر ناخودآگاهه

ذهن انسان از دو بخش آگاه و ناخودآگاه تشکیل شده. بخش آگاه، وظیفه‌ی دریافت و تحلیل اطلاعات بیرونی  را برعهده دارد که توسط حواس پنجگانه تشخیص داده شده  و ما بر اساس اعتماد به این بخش زندگی می‌کنیم؛ اما بخش ناخودآگاه ذهن به عنوان دنیایی کمتر شناخته شده و وسیع در نظر گرفته میشه که ادراکاتی درونی و غیرقابل لمس را برای ما رقم میزند. این درک و دریافت‌های درونی در بسیاری از موارد برای ذهن انسان قابل تشخیص و تمایز نیستند؛ چراکه از ابتدای کودکی، تمام سیستم گردش اطلاعات و مدیریت ذهن ما بر اساس تجزیه و تحلیل‌های بخش آگاه، تنظیم شده.

به این ترتیب می‌توان گفت که توانمندی‌های ناخوداگاه ما تاثیر زیادی بر نحوه برداشت ما از زندگی و وجود خودمون داره و در نتیجه این سوال پیش میاد که بخش ناخودآگاه ذهن را چطور می‌توان شناخت و از آن استفاده کرد؟ آیا راهی برای کنترل ورودی و خروجی این بخش، وجود داره؟

آیا سابلیمینال واقعیت دارد؟

در طول تاریخ روش‌های متعددی با رویکرد دینی، علمی، روانشناختی و … مورد آزمایش قرار گرفتند تا بشر بتونه بر بخش ناخودآگاه وجود خودش مسلط بشه و از اون به نحو احسنت استفاده بکنه، سابلیمینال هم یکی از این روش‌هاست که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده.

در ساده‌ترین تعریف سابلیمینال نوعی پیام پنهان برای ضمیرناخودآگاهه که بدون اینکه انسان متوجهش باشه روی ذهن تاثیر می‌گذاره. پیام سابلیمینال می‌تواند به صورت تصویری یا صوتی به افراد منتقل بشه. روش‌های خاصی برای ساخت سابلیمینال‌های صوتی و تصویری وجود دارد که هر کدام می‌تواند به صورت مستقل شامل پیام‌هایی خاص باشد. سابلیمینال جذب ثروت یا جذب عشق، سابلیملنال تغییر رنگ چشم و یا افزایش قد، از جمله سابلیمینال‌های پردرخواستی هستند که امروزه بین طرفداران دنیای سابلیمینال‌ محبوبند.

در پاسخ به این پرسش پاسخ  که آیا تاثیرات سابلیمینال حقیقی است یا خیر، باید به این نکته دقت داشت که ما روزانه بسیاری از تصمیمات خود را بر اساس پردازش‌های ضمیرناخودآگاه تنظیم می‌کنیم و متوجه آن نیستیم، این یعنی پیام‌های سابلیمینالی متعددی در فضای اطراف ما وجود دارند که ما می‌توانیم آنها را جذب کنیم( صفر تا صد قانون جذب را به صورت رایگان یاد بگیرید) و  افکار و اعمال خود را به صورت نامحسوس با آنها تنظیم کنیم. مثل موسیقی که در یک مجتمع تجاری پخش می‌شود و ذهن انسان را برای خرید ترغیب می‌کند.

بر این اساس می‌توان  گفت اگر پیام‌های سابلیمینالی دیگران‌ می‌تواند بر ما اثر بگذارد، پس ما نیز می‌توانیم پیام‌هایی مختص خود داشته باشیم و ضمیر ناخودآگاه خود را تربیت کنیم.

چگونه از سابلیمینال استفاده کنیم؟

انواع مختلف سابلیمینال‌ها 

  • سابلیمینال صوتی: دراین فایل‌ها با بهره‌برداری ازعلم صداپردازی و قدرت تکرار و تلقین، آواهایی موسیقایی به شکل استاندارد و مناسب تولیه شده که می‌توانند باعث تغییر د الگوهای ذهنی و جسمی و ایجاد یک برنامه‌ریزی درونی شود.
  • سبلیمینال تصویری: این فایل‌ها معمولا به صورت مجموعه‌‌ای از عکس و ویدیو هستند که جملاتی در حد یک لحظه بسیار کوتاه معمولا در حد یک فریم از ثانیه برروی آنها نشان داده شده و محو می‌شوند.

معمولا استفاده از سابلیمینال‌ها باید به صورت روزانه باشد. نیازی نیست افراد برای دریافت پیام‌های پنهان در فایل‌های ساب با تمرکز کامل به اونها گوش بدن و یا بهشون نگاه کنند؛ بلکه کافیه در حین انجام کارهای روزمره خودشون از این فایل‌ها به عنوان موسیقی یا تصویر پس زمینه استفاده کنند. ضمیرناخودآگاه شما خود به خود فرکانس‌های مربوطه را دریافت واجرا می‌کند.

[irp posts=”135270″ name=”انواع سابلیمینال و کاردبردهایشان”]

استفاده از سابلیمینال‌ها برای چه سنی مناسب است؟

پیشنهاد میشه کودکان کم سن و سال و به طور کلی تا قبل از سنین نوجوانی، از گوش دادن مداوم به سابلیمینال پرهیز کنند چون ساختارهای ذهنی افراد در سنین کودکی بسیار شکننده است و در صورت دریافت فرکانس اشتباه، می‌تونه آثار منفی در ضمیرناخودآگاه اونها به جا بگذاره.

عوارض سابلیمینال

انرژِی، فرکانس و تلقینات موجود در پیام‌های نهفته در یک تصویر یا صوت، اگر به درستی تنظیم نشده و مناسب فرد نباشد، می‌تواند نتایجی منفی به بار بیاورد. برای مثال نوعی از موسیقی‌های سابلیمینال هستند که برای زمان هوشیاری وفعالیت مناسبند و گوش دادن به آنها در خواب می‌تواند باعث ایجاد اختلال در استراحت شما و یا حتی عوارضی نظیر سردرد باشد. از طرفی انتخاب تلقینات درست و سازنده، می‌تواند اثربخشی ساب را افزایش داده و شما را سریع‌تر به نتیجه برساند.

به افرادی که با بیماری‌های روانی درگیر هستند، توصیه میشه تا قبل از تهیه هر مدل سابی با یک روانپزشک یا روان‌درمانگرمشورت کرده و از مناسب بودن تلقینات درخواستی، اطمینان حاصل کنند.

مطالعه کنید: عوارض سابلیمینال چیست؟

سابلیمینال از نظر اسلام | آیا سابلیمینال حرام است؟

نظر شرعی و رسمی از سمت مراجع در این رابطه وجود ندارد اما بر این اساس که سابلیمینال‌ها تنها مجموعه‌ای از جملات تلقینی و عمدتا دارای پیام مثبت هستند و به بهبود و رشد انسان کمک می‌کنند و همچنین وجه‌ای در تضاد با عقاید اسلام ندارند، نمی‌توان به آن جلوه شرک و کفر نسبت داد.

از طرفی با بررسی متون دینی از جمله قرآن می‌توان به وضوح نشانه‌هایی از وجود پیام‌های پنهان را دید که با ظرافت موسیقایی و لحن شیرین قرآن و با هدف آرامش بخشی به روح و ذهن انسان، نازل شده. حتی سابلیمینال‌های قرآنی وجود دارند که با استفاده از سوره‌‌ها و آوای تلاوت قرآن کریم طراحی شده‌اند.

و اما نکته نهایی که در انتخاب و استفاده از سابلیمینال‌ها باید مورد توجه قرار بگیره، بحث استفاده از فایل‌های درست و مناسب است و به این منظور باید در رابطه با انتخاب افرادی که سابلیمینال‌ها را طراحی کرده  و می‌فروشند، دقت داشته  و از منابع غیر معتبر خرید نکنید. بسیاری از سابلیمینال‌های رایگان به دلیل طراحی غیر استاندارد و عمومی ممکن است نتواند نتیجه مطلوب را برای شما فراهم کنه.

در این لینک شما می‌تونید با نحوه ساخت سابلیمینال بیشتر آشنا بشید.

سخن پایانی

در این مطلب متوجه شدیم سابلیمینال چیست و چگونه روی ذهن انسان اثر می‌گذارد. فهمیدیم چگونه از سابلیمینال استفاده کنیم و استفاده از آن برای بچه‌ها و کودکان درست نیست. همچنین با نظر اسلام در مورد سابلیمینال آشنا شدیم.

 

 

2 دیدگاه برای “سابلیمینال چیست و چه کاربردی دارد؟ (به زبان ساده)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد