2 راهکار جذب جفت روحی در قرآن

ازدواج با جفت روحی
تا به حال شده با دیدن یه آدم احساس کنی سالیانه ساله که می‌شناسیش و دوست داشته باشی ساعت‌ها باهاش وقت بگذرونی؟ شخصی که شاید به تازگی باهاش آشنا شدی اما احساس می‌کنی ارتباطی خاص شبیه به تلپاتی بین شما برقراره و می‌تونید به خوبی همدیگه رو درک کنید و تا حدودی ذهنیات مشابهی دارید!
در اصطلاح عامه به این فرد نیمه گمشده یا جفت روحی گفته میشه. داستان‌های متعددی درمورد فلسفه وجود چنین شریک احساسی برای انسان وجود داره؛ از افسانه‌های روم باستان بگیر تا داستان خلقت آدم و حوا در قرآن. اما آیا واقعا هر انسانی لزوما دارای یک جفت روحیه؟ اگه این موضوع حقیقت داره، چطور می‌تونیم جفت روحی خودمون رو پیدا کنیم و یا بشناسیم؟

جفت روحی چیست؟

در ساده‌ترین تعریف منظور از جفت روحی (Spiritual pair) همان کسی است که از لحاظ روحی بیشترین ارتباط و پیوند را با او داریم و می‌توان گفت که به نوعی کائنات آن فرد را بر سر راه ما قرار داده‌اند تا در مسیر زندگی با هم همراه شده و به تکامل و رشد یکدیگر کمک کنیم. معمولا این جفت‌ها از لحاظ روحیه و ذهنیت باهم شباهت دارند و پیوندی قوی در افکار و نظرات آنها وجود دارد.

همان گونه که گفته شد کائنات می‌توانند در رو به رو شدن دو نفر به عنوان جفت روحی نقش داشته باشند، به این ترتیب با شناخت قانون جذب و استفاده از تکنیک‌ها و مراقبه‌های خاص می‌توان در شناخت و نزدیکی به جفت روحی خود موفق‌ بود.

[irp posts=”134165″ name=”قانون جذب جفت روحی”]

 

جفت روحی در قرآن

تفاوت جفت روحی و نیمه گم‌شده

لازم به ذکر است که جفت روحی و نیمه گم‌شده دو مفهوم متفاوت هستند که گاهی یکسان در نظر گرفته می‌شوند. نیمه گمشده اختصاصا به یک فرد گفته میشه که از لحاظ احساسی و جنبه‌های عاشقانه شریک زندگی ما محسوب می‌سود اما جفت روحی می‌تواند بیشتر از یک نفر باشد و انواع متفاوتی دارد.

انواع جفت روحی:

  1. جفت روحی آموزگار: این نوع از جفت روحی به انسان کمک می‌کند تا جهان رو با دید تازه‌ای دیده و باعث تکامل روح، ذهن و دانش فرد می‌شود.
  2. جفت روحی همراه: دوستانی که می‌توان افکار و احساسات خود را بدون دغدغه با آنها به اشتراک گذاشت و در ارتباط با آنها احساس آرامش کرد، از نوع جفت روحی همراه هستند. با وجود اینکه همبستگی عمیقی بین این مدل جفت‌ها برقرار است اما عشق و علاقه به ارتباط احساسی قوی بین آنها وجود ندارد.
  3. جفت روحی رمانتیک: این مدل از جفت‌ها به عنوان پارتنرهای احساسی موفق هستند و شوق و شعف فراوانی برای زندگی با یکدیگر در قلب خود دارند و به دنبال رابطه عاشقانه با یکدیگرند.

ازدواج با جفت روحی در قرآن

حالا میخواهیم در مورد جفت روحی در قرآن صحبت کنیم. خداوند در قرآن فرموده است که «از جنس خودتان همسرانی برای شما آفرید تا در کنار آن‌ها آرامش بیابید»

این عبارت را می‌توان به این صورت تفسیر کرد که برای هر مرد یا زنی جفتی در این دنیا وجود دارد که در صورت انتخاب صحیح و به هم پیوستن آنها، به خاطر اشتراکاتی که دارند، شرایط زندگی با آرامش برای آنها فراهم خواهد شد.

همچنین در جای دیگر از قرآن بیان شده «از هر چیزی دو گونه [جفت] آفریدیم امید که شما عبرت گیرید»

در این بخش به جفت بودن تمام مخلوقات اشاره شده و این باور را تایید و تقویت می‌کند که همه‌ی ما جفتی داریم که با همنشینی او می‌توانیم به شادکامی و خوشبختی برسیم، تنها کافیست تا با خلوص نیت در این مسیر قدم گذاشته و برای جذب محبت او تلاش کرده و از خداوند نیز مدد بخواهیم.

در اسلام جفت روحی را به همسری تعبیر می‌کنند که هم کفو با فرد باشد و همزیستی این دو نفر سرشار از آرامش و علاقه و احترام متقابل باشد. به این ترتیب نمی‌توان جفت روحی بودن دو نفر را صرفا بر اساس ویژگی‌های ظاهری تشخیص داد و یا حتی انتظار داشت که تمامی ابعاد شخصیتی دو نفر شبیه به یکدیگر باشد. بلکه جفت بودن به معنای مکمل بودن در نظر گرفته می‌شود.

فواید یافتن جفت روحی از نظر اسلام

آرامش روحی مهم‌ترین مؤلفه برای ادامه حیات و بهتر زندگی کردن است، که این موضوع با قرار گرفتتن در کنار جفت روحی خود امکان‌پذیر است؛ زیرا آرامش درون افراد مدیون زندگی مشترک و دو روح متناسب است که در کنار هم هستند و ثمره آن ایجاد شادی و لذت در طول زندگی است.

دو فرد که جفت روحی یکدیگر هستند با ایجاد انگیزه برای هم و یا داشتن اهداف مشترک، مسیر زندگی را برای خود هموار‌تر می‌‎کنند. همچنین جفت روحی میتواند با ایجاد احساس امنیت برای شما، لحظات سخت و تلخ زندگی را آسان‌تر نموده و همچنین با تکیه کردن او به شما و نشان دادن توجه، چنین لحظاتی برای او نیز قابل تحمل‌تر و یا حتی به لحظات شیرین تبدیل می‌شود.

رسیدن به آرامش در کنار جفت روحی

رسیدن به آرامش یکی از مهم‌ترین مواردی است که با وجود آن احساس رضایت و موفقیت در شما ایجاد می‌شود. وجود آرامش می تواند به طرق مختلف باعث پیدا شدن جفت روحی شود. در اینجا چند مورد از آنها آورده شده است:

  • وقتی آرام هستید، بیشتر می توانید خودتان باشید. کمتر نگران قضاوت شدن یا رد شدن هستید. این به شما اجازه می دهد تا خودتان را بیشتر نشان دهید و افراد بیشتری را جذب کنید که شما را برای آنچه هستید دوست دارند.
  • وقتی آرام هستید، بیشتر به دیگران توجه می کنید. کمتر درگیر افکار و احساسات خود هستید و بیشتر می توانید به دیگران توجه کنید. این به شما کمک می کند تا افراد مناسبی را پیدا کنید که با آنها ارتباط برقرار می کنید و با آنها احساس راحتی می کنید.
  • وقتی آرام هستید، بیشتر باز به تجربه های جدید هستید. کمتر نگران شکست یا ناامیدی هستید. این به شما کمک می کند تا به افراد جدید و موقعیت های جدید باز باشید، که می تواند احتمال پیدا کردن جفت روحی شما را افزایش دهد.

برای رسیدن به این آرامش برای شما هدیه‌ای ویژه در نظر داریم تا با استفاده از آن اولین قدم برای رسیدن به آرامش را در پیش بگیرید. تنها کافی است فرم زیر را پر کنید تا فایل راه رسیدن به آرامش درون را دریافت کنید.

شماره خود را با اعداد لاتین(انگلیسی) وارد کنید.

سخن پایانی

در این مقاله متوجه شدیم که جفت روحی چه کسی می‌تواند باشد و جفت روحی چند نوع می‌تواند باشد. همچنین به این اشاره کردیم که ازواج با جفت روحی چه فوایدی دارد و یکی از راه‌های رسیدن به جفت روحی را به شما معرفی کردیم.

امیدواریم بتوانید نیمه گم شده‌ی خود را پیدا کنید و در کنار او احساس رضایت و شادمانی را تجربه کنید.

2 دیدگاه برای “2 راهکار جذب جفت روحی در قرآن

  1. ناشناس گفته:

    بسیار عالی بود.ممنونم از اینکه نظر قرآن را هم در مورد قانون جذب مطرح کردین
    سوالی دارم اینکه اگر شخصی را فقط یکبار دیده باشیم و به او حسی داشته باشیم آیا جفت روحی ماست؟و چگونه میتوان دوباره دید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد