قانون جذب در قرآن

در این مطلب قصد داریم در مورد قانون جذب در قرآن صحبت کنیم و به شرح نکات آن بپردازیم. اگر برایتان جالب است بدانید این قانون در قرآن به چه شکلی بیان شده است و با خواندن چه آیاتی میتوان به این قانون پی برد، مطالعه این مقالهی جذاب و مفید را از دست ندهید.

پیش از آن که به سراغ مباحث اصلی برویم، لازم است بدانید قانون جذب در قرآن، یکی از موضوعات مهم و چالشی است که همچنان هم مخالفان بسیار زیادی دارد. دلیل این افراد برای مخالفت این است که نمی‌توانند ارتباط قابل قبولی میان مبانی دین اسلام با قانون جذب برقرار کنند.

رازهایی شگفت انگیز از قانون جذب در قرآن

همه ما می‌دانیم در جهانی زندگی می‌کنیم که با قوانین ثابت توسط خداوند آفریده شده است. در قوانین هستی، قانون جذب به این شکل تعریف می‌شود:
قانون جذب به طور خلاصه می‌گوید اگر احساس بدی داشته باشی، در زندگی چیزهای بدی را تجربه می‌کنی و اگر احساس خوبی داشته باشی، چیزهای خوبی را در زندگی تجربه خواهی کرد.

البته بسیاری از مردم بر این باورند که خوشحالی زیاد هم خوب نیست. اعتقادشان بر این است که پس از هر خنده، اشک به سراغ آدم می‌آید و آن‌هایی که بیش از اندازه خوشحال می‌شوند، در آینده اتفاق بدی برایشان رخ می‌دهد. برخی دیگر هم معتقدند یکی از قوی‌ترین قوانین دنیا، همین قانون جذب است.

حال این سؤال پیش می‌آید که آیا قانون جذب در قرآن که کتابی کامل و جامع است، مطرح شده است؟ پیش ازآن که به پاسخ این سؤال بپردازیم، بد نیست کمی بیشتر در مورد قانون جذب صحبت کنیم.

قانون جذب

بر طبق قانون جذب تمامی ما دارای فرکانسی هستیم که به طور دائم، آن را به تمام جهان ارسال می‌کنیم. با توجه به این موضوع و صحبتی که در بخش قبلی داشتیم، میتوان نتیجه گرفت احساسات بد ما در نتیجه ارسال فرکانس‌های منفی هستند. دنیا هم موقعیت‌ها، حوادث، شرایط و افرادی را در زندگی پیش روی‌مان قرار می‌دهد که دلیل حال بدتر ما می‌شوند.

برعکس این موضوع هم صادق است، در صورت داشتن احساسات خوب و مثبت، دنیا موقعیت‌ها، رویدادها و افرادی را سر راهمان قرار می‌دهد که موجب می‌شوند در مواجهه با آنها حس و حال خوبی داشته باشیم.

چند نکته:

  • از زمان خلقت تا ابد، این قانون وجود خواهد داشت.
  • زمان و مکان در قانون جذب مطرح نیست و برای تمامی افراد دنیا صدق می‌کند.
  • خوب یا بد دانستن چیزها توسط ما مهم نیستند، در قانون جذب به هر چیزی که فکر کنید، آن را جذب خواهید کرد.
  • جهانی که در آن زندگی می‌کنیم، با توجه به قانون جذب آفریده شده است. این قانون در تمام جهانمان جریان دارد.

 

مواردی که قانون جذب در قرآن را اثبات می کنند

بسیاری از محققین در طول این سالها، تلاش کرده‌اند، نشانه‌هایی از قانون جذب در قرآن پیدا کنند و به مرور زمان به این نتیجه رسیده‌اند که قانون جذب، یکی از مهم‌ترین پیغام‌های قرآن است.

همان طور که دانستید، اگر در مسیر استفاده درست از این قانون قرار بگیرید، احساس خوبی خواهید داشت. در قرآن هم بارها به دوری از حال غمگین، بد و داشتن حال خوب و شادی اشاره شده است. حال بد و غم در قرآن با کلمه حزن آمده است. در قرآن کریم، این ریشه در 25 سوره و 42 بار تکرار شده است. 35 بار گفته شده است غمگین نباشید و 35 بار نیز به صورت منفی آمده است.

در ادامه آیاتی از قرآن را بیان میکنیم که با جستجوی دقیق در معنای آنها، میتوان به قانون جذب در قرآن پی برد.

افراد با ایمان هیچ گاه غمگین نمی شوند
به این آیه توجه کنید: أَلَا إِنَّ أَوْلِیَاءَ اللَّهِ لَا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَلَا هُمْ یَحْزَنُونَ ﴿یونس ۶۲﴾

در معنای این آیه، به طور واضح گفته می‌شود که دوستان خدا دچار بیم و اندوه نمی‌شوند. این معنا بیانگر رابطه بسیار قوی بین برخی از مردم و خداوند است.

فعل یحزنون نیز یک فعل مضارع است و نشان دهنده دائمی بودن است. به بیان دیگر در تفسیر میتوان گفت که افراد باایمان در همه حال و در تمام روز غمگین نیستند. از این مطلب میتوان پی به قانون فرکانس برد. افراد باایمان ارتباط نزدیکی با خدا دارند و با ارسال دائمی فرکانس مثبت، هیچ گاه دچار غم و اندوه‌های مداوم نمی‌شوند. قانون فرکانس در قرآن حتما مطالعه کنید.

 

فرکانس غم و اندوه با فرکانس خداوند متفاوت است
قُلْنَا اهْبِطُوا مِنْهَا جَمِیعًا فَإِمَّا یَأْتِیَنَّکُمْ مِنِّی هُدًى فَمَنْ تَبِعَ هُدَایَ فَلَا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَلَا هُمْ یَحْزَنُونَ ﴿بقره ۳۸﴾

این آیه در ارتباط با حضرت آدم و حوا است. در تفسیر و توضیحات این آیه می‌خوانیم:

افرادی که در مسیر هدایت خداوند قرار می‌گیرند، احساس آرامش دارند و دچار غم و اندوه نمی‌شوند. در این آیه نیز میتوان به فرکانس یا همان قانون جذب در قرآن پی برد. میتوان آیه را به صورت زیر نیز توضیح داد: افرادی که در مسیر هدایت باشند و فرکانس هدایت را دریافت کنند، هیچ گاه تجربه ترس، غم و اندوه را نخواهند داشت.

اگر احساس بدی داشته باشی، اتفاقات بدی را تجربه می کنی
وَلَا یَحْزُنْکَ الَّذِینَ یُسَارِعُونَ فِی الْکُفْرِ إِنَّهُمْ لَنْ یَضُرُّوا اللَّهَ شَیْئًا یُرِیدُ اللَّهُ أَلَّا یَجْعَلَ لَهُمْ حَظًّا فِی الْآخِرَهِ وَلَهُمْ عَذَابٌ عَظِیمٌ ﴿آل عمران ۱۷۶﴾

در این آیه به طور واضح به پیامبر گفته می‌شود که نباید اندوهگین و ناراحت شوی. بدان که اگر احساس بدی داشته باشی، اتفاقات بدی برایت پیش می‌آید. از این آیه نیز به خوبی میتوان به قانون جذب در قرآن پی برد.

 

جمع بندی

آیات بسیار زیاد دیگری هم در قرآن وجود دارند که میتوان با مطالعه و تفسیر آنها، به قانون جذب در قرآن پی برد. با توجه به مطالبی که تا این جا مطالعه کرده‌اید، می‌توانیم نتیجه بگیریم که قانون جذب وجود دارد و اکنون که از آن آگاه هستیم، لازم است به تفکرات و احساسمان توجه بیشتری داشته باشیم.

بنابراین لازم است تلاش کنیم در هر موقعیت و هر شرایطی که هستیم، با توجه داشتن به نکات مثبت زندگی، احساسمان را خوب و مثبت نگه داریم و اجازه ندهیم که احساسات منفی باعث شوند که احساسات بد افراد و موقعیت‌هایی که باعث حال بدمان می‌شوند را جذب کنیم.

1 دیدگاه برای “قانون جذب در قرآن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد